Site icon

223 km de cale ferată de pe sectoarele Brașov – Sighișoara și Coșlariu-Simeria ies din domeniul public al statului, plus 212 macazuri, 64 de poduri și 160 de podețe. Ce vrea să facă CFR Infrastructură cu ele

DCIM100MEDIADJI_0410.JPG

Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică un proiect de act normativ prin care 223 km de cale ferată de pe sectorul Brașov – Sihișoara ies din domeniul public, în urma lucrărilor de modernizare de pe Brașov-Sighișoara și Coșlariu-Simeria. Aceeași soartă, relatează clubferoviar.ro o vor avea și 212 macazuri, 64 de poduri și 160 de podețe. În total, bunuri în valoare de 2,8 milioane de euro.

Conform proiectului actului normativ, elementele de infrastructură ce urmează a fi scoase din domeniul public nu mai prezintă utilitate funcțională în exploatare. În consecință, se propune trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului și în administrarea CNCF CFR SA (CFR Infrastructură) a unor bunuri de pe raza de activitate a sucursalei în cauză, în vederea reutilizării și refolosirii, respectiv scoaterii din funcțiune, casării și valorificării după caz. Componentele reutilizabile se vor folosi pentru lucrări de reparaţii sau întreţinere ale elementelor căii ferate în vederea menţinerii acesteia la parametrii de funcţionare şi siguranţă a circulaţiei, cu respectarea normativelor şi legislaţiei în vigoare. Pentru celelalte componente care nu mai pot fi reutilizate, se va trece la valorificare, conform prevederilor legale în vigoare.

Cale ferată de peste 183 milioane de lei, scoasă din domeniul public

În documentația aflată în dezbatere publică sunt menționate exact elementele feroviare care vor ieși din domeniul public al statului român.

Un prim capitol este cel al liniilor ferate de circulație și aparate de cale, interoperabile. Aici avem de-a face cu o lungime totală de 222,409 km de cale ferată, din care linii CF duble 77,433 km și linii CF electrificate 134,976 km. Lor li se adaugă 212 aparate de cale și 40 de treceri la nivel. Aceste active, puse în funcțiune în anul 1998, sunt situate în stațiile CF: Brașov, Stupini, Bod, Feldioara, Apața, Racoș, Cața, Beia, Mureni, Vânători, Albești Târnava, Sighișoara, Coșlariu și pe interstațiile: Brașov-Stupini, Stupini-Bod, Bod-Feldioara, Feldioara-Apața, Apața-Augustin, Augustin-Racoș, Racoș-Rupea, Cața-Beia, Beia-Mureni, Mureni-Vânători, Vânători-Albești Târnava, Albești Târnava-Sighișoara. Valoarea lor de inventar este de 183.124.962,34 lei.

Se vor mai scoate din domeniul public linii ferate de circulație și aparate de cale, neinteroperabile, după cum urmează: 0,700 km de cale ferată simplă și o trecere la nivel de pe tronsonul Vânători – Cristur. Activele sunt puse în funcțiune tot în 1998 și au o valoare de inventar de 155.008 lei.

Pe listă sunt și 64 de poduri și 160 de podețe

Tot în domeniul privat al statului vor ajunge și 64 de poduri și 160 de podețe din stațiile: Apața, Racoș, Cața, Beia, Mureni, Vânători, Albești Târnava și Sighișoara și de pe interstațiile: Stupini-Bod, Bod-Feldioara, Feldioara-Apața, Apața-Augustin, Augustin-Racoș, Racoș-Rupea, Cața-Beia, Beia-Mureni, Mureni-Vânători, Vânători-Albești Târnava, Albești Târnava-Sighișoara, Micăsasa-Valea Lungă și Alba Iulia-Vințu de Jos. Acestea au o valoare de 9.518.358 de lei.

În anexa la proiectul de HG mai sunt menționate lucrări geotehnice de protecție și de consolidare, interoperabile: 18 ziduri de spijin; un pereu; două anrocamente, puse în funcțiune în 1998 și cu o valoare de inventar de 3.507.126 de lei.

Exit mobile version