Brașovenii sunt invitați, în 13 februarie, de la ora 16.00 la o dezbatere publică având ca temă amenajarea piațetei din fața Gării Brașov, ce urmează a se amenaja după construirea parcării subterane din fața stației CFR. Consultarea este organizată de Primăria Brașov și se va desfășura în format hibrid (în sala de ședințe a Consiliului Local Brașov și pe platforma Zoom). Până atunci, brașovenii interesați pot consulta documentația pe site-ul Primăriei Brașov.
Conform anunțului municipalității brașovene, „în locul terminalului RATBV și a parcării din fața gării este propus un spațiu de relaxare, sub forma unei piațete, sub care va fi amenajată o parcare subterană cu 502 locuri și două pasaje pietonale subterane pentru traversarea Bulevardului Gării”.
Detaliile proiectului:
- Spațiul propus se amenajează în fața gării, continuând trotuarul către o piațetă pietonală de tip dală urbană.
- Spațiile de la nivelul „dalei urbane” (cum este prezentată de Primăria Brașov) au fost gândite astfel încât să creeze mai multe zone de odihnă, cu perspectivă directă către gară.
- Pavajul propus conturează diferite tipuri de spații și locuri de odihnă și ajută la direcționarea pietonilor.
- Monumentul aflat pe teren va fi reamplasat în spațiul central al dalei urbane, în axul gării. Pavajul din jurul monumentului va fi diferit, pentru a marca poziția acestuia și a delimita zona de odihnă în jurul lui.
- Pe spațiul verde se vor planta arbuști de talie mică și medie (în sol sau în jardiniere).
- Nodurile de evacuare și acoperirea acceselor către pasaj de la nivelul dalei urbane sunt realizate din sticlă, pentru a nu obtura perspectiva asupra gării.
Parcare subterană, cu o capacitate de peste 500 de locuri de parcare
Sub piațetă este propusă amenajarea unei parcări subterane, pe 3 niveluri, cu 502 locuri de parcare, dintre care 20 pentru persoanele cu dizabilități, 55 pentru alimentare cu energie electrică în prima fază, urmând să se extindă cu încă 50 de locuri, și 6 locuri pentru autoturismele cu GPL.
Pe lângă parcare, sunt propuse și două pasaje pietonale subterane pentru traversarea Bulevardului Gării. Pasajele subterane vor avea o lățime de 5.00 m și o înălțime de 2.50 m și sunt conectate între ele, precum și cu trotuarele adiacente și cu dala urbană propusă. Nodurile de ieșire din pasaje sunt dotate cu câte un ascensor, pentru asigurarea accesului persoanelor cu dizabilități
E absurd! Lângă gara trebuie sa fie statie taxi și chestii utile. Vibrațiile săpăturilor vor afecta blocurile vechi din zona. Un oraș verde așa se obține, adunând sute de mașini unde oricum e poluare? Sunt parcări pentru cele două hoteluri din zona?