Site icon

FOTO. 25 de studenți din toată Europa, în căutarea legendelor lui Dracula. Programul Intensiv Mixt „Dracula între cultura pop și turism” este organizat la Universitatea Transilvania din Brașov în parteneriat cu alte șase universități din alianța universitară UNITA

În perioada 28 octombrie – 1 noiembrie 2024, Universitatea Transilvania din Brașov, în colaborare cu alte șase universități din rețeaua UNITA, organizează un eveniment inedit, intitulat „Dracula între cultura pop și turism” (engl. „Dracula between Pop Culture and Tourism”), consacrat explorării influenței mitului Dracula asupra percepției imaginii României ca destinație turistică. Proiectul, organizat pe modelul Program Intensiv Mixt (engl. Blended Intensive Program, abreviat BIP), reunește studenți și profesori din mai multe țări europene și este susținut de profesori și experți internaționali în domenii precum patrimoniu cultural, turism, comunicare, studii culturale sau istorie.

Agenda evenimentului include conferințe tematice și activități de teren în Brașov, Bran, Sighișoara și Viscri. Printre subiectele abordate se numără evoluția mitului Dracula în literatura și cinematografia internațională, reinterpretările contemporane ale personajului și impactul acestuia asupra dezvoltării economice a comunităților locale. Participanții vor avea ocazia să își construiască o viziune complexă despre valorificarea turistică a acestei legende, din perspectivă antropologică, istorică și din punctul de vedere al comunicării de marketing.

Vrem, nu vrem, prin mitul Dracula mulți potențiali turiști străini își proiectează propriile imagini și fantezii asupra României și Transilvaniei, contribuind la perpetuarea unui simbol global asociat acestei regiuni. Acest mit continuă să fie un motor de atracție turistică, având o importanță considerabilă în promovarea României ca destinație unică. În cadrul acestui proiect ne propunem să depășim simpla evidențiere a mitului Dracula, cunoscut de mulți vizitatori străini drept un simbol asociat spontan cu România, și să evaluăm integrarea acestuia ca ingredient în construcția brandului turistic. Astfel, ne dorim ca acest mit să devină o punte între istorie și inovație în comunicarea creativă a imaginii României. Prin activitățile de teren și ateliere, participanții vor avea ocazia să exploreze patrimoniul cultural al sudului Transilvaniei și să conceapă noi abordări pentru promovarea sustenabilă a regiunii. Programarea acestui proiect în această perioadă se datorează desfășurării Dracula Film Festival, un eveniment prestigios cu care avem onoarea să colaborăm în fiecare an”, a declarat conf. dr. Florin Nechita, organizator al proiectului.

Mitul lui Dracula, o resursă pentru dezvoltarea comunităților locale

Alături de studenți și profesori de la Universitatea Transilvania din Brașov, Facultatea de Sociologie și Comunicare, Facultatea de Litere și Facultatea de Științe Economice și Administrarea Afacerilor, la acest proiect participă și reprezentanți de la șase universități partenere din alianța universitară UNITA, și anume: Université Savoie Mont Blanc și Université de Pau et des Pays de l’Adour (Franța), Universidad de Zaragoza (Spania), Università degli Studi di Torino (Italia), Universidade da Beira Interior (Portugalia) și Universitatea de Vest din Timișoara. Cei 25 de studenți participanți vor beneficia și de prezența profesorilor și specialiștilor veniți la Brașov pentru Children of the Night – Dracula Congress, conferință academică care a ajuns la cea de-a cincea ediție.

Colaborarea noastră oferă studenților o oportunitate unică de a înțelege nu doar legătura dintre turism și mitologie, ci și de a experimenta diversitatea culturală a Europei. Dracula reprezintă un punct de întâlnire între cultura locală și imaginarul colectiv global, iar programul nostru își propune să dezvăluie cum poate acest mit să devină o resursă pentru dezvoltarea comunităților locale”, a spus dr. Giovanna Hendel, coordonator al Cultural Heritage Hub al UNITA.

Programul complet al evenimentului

Exit mobile version