Site icon

„Săgeata roșie” a reintrat în funcțiune, la o zi după ce a fost retrasă de pe șine din cauza unor erori la computerul de bord. Trenul va circula din nou pe ruta București – Brașov

Trenul IR16001 format din Săgeata Roşie 1 Coradia Stream a reintrat în funcțiune, după o zi în care a trecut prin verificări, ca urmare a unor erori observate în operarea sa. Primul tren electric achiziționat de România în ultimii 20 de ani a plecat vineri dimineaţa, la ora 5:40, din Bucureşti Nord către Braşov, conform graficului, potrivit informaţiilor remise de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).

La ora 8:43, prima garnitură din cele 37 achiziţionate cu ajutorul fondurilor europene nerambursabile de statul român, prin ARF, se va întoarce în Bucureşti Nord, ca IR16002.

“Ca urmare a finalizării tuturor verificărilor efectuate de specialiştii Alstom, compania confirmă că trenul Coradia Stream este complet funcţional şi poate circula la parametrii optimi. Ca urmare, trenul va reintra în serviciul comercial, conform graficului de circulaţie al operatorului”, au anunţat, la rândul lor, reprezentanţii companiei Alstom.

Incident tehnic în ziua precedentă

Joi, călătoria inaugurală planificată a fost anulată din cauza unor erori afișate de computerul de bord, care nu au putut fi resetate în timp util după decuplarea trenului de la locomotiva de manevră. Pasagerii au fost redirecționați către următorul tren, a informat ARF.

“Trenul nou a trebuit să fie anulat în aceasta dimineaţă în urma unor erori afişate de computerul de bord care nu s-au resetat în timp util, după tractarea la depou şi decuplarea locomotivei de manevră. Călătorii au fost redirijaţi către următorul tren programat cu 30 de minute mai târziu”, au declarat reprezentanţii ARF.

La rândul lor, reprezentanţii companiei Alstom au afirmat că trenul Coradia Stream este complet funcţional, dar, pentru că au apărut pe computerul de bord mesaje de eroare cu privire la unele funcţii, la decuplarea trenului de la locomotiva de manevră, a fost luată decizia ca trenul să rămână joi în depou, î n loc sîă își urmeze orarul normal.

“După finalizarea cu succes a cursei inaugurale, la decuplarea trenului de la locomotiva de manevră au apărut mesaje de eroare cu privire la unele funcţii, pe computerul de bord. Trenul este complet funcţional, dar, dată fiind prioritatea acordată de Alstom siguranţei pasagerilor mai presus de orice, am decis să ţinem trenul în depou, pentru a efectua activităţi suplimentare în vederea confirmării funcţionalităţilor şi siguranţei. Echipele Alstom sunt pe deplin mobilizate pentru a evalua cauzele şi a defini măsurile adecvate. Obiectivul companiei este repunerea trenului în serviciul comercial în cel mai scurt timp posibil şi respectarea angajamentelor comerciale”, au menţionat aceştia, într-o poziţie trimisă AGERPRES.

CFR Călători a introdus în circulaţie, de miercuri, primul tren electric format din material rulant nou, rama RE-IR TS02 Alstom Coradia Stream. Rama este alocată pentru exploatare operatorului naţional CFR Călători de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară, proprietarul de facto al trenurilor Alstom achiziţionate pentru România. De altfel, CFR Călători este operatorul feroviar selectat sa opereze primele 12 trenuri din cele 37.

Modelul Coradia Stream este primul tren furnizat de firma producătoare Alstom Ferroviaria S.p.A. pentru transportul feroviar de pasageri din România, în cadrul contractului de achiziţie încheiat şi derulat de către ARF.

CFR Călători operează rama electrică Alstom pe ruta Bucureşti Nord – Ploieşti Vest – staţiunile de pe Valea Prahovei – Braşov ca tren Interregio şi cu tarif aferent acestui rang de tren, conform contractului de servicii publice încheiat de companie, cu ARF.

Exit mobile version