„Marea modernizare” a căii ferate Predeal – Brașov, care presupune săparea unui tunel de aproape 10 km nu va începe prea curând. În aceste condiții, pentru a se rezolva pe termen scurt problema restricțiilor de viteză, CFR SA (care administrează infrastructura feroviară a României) vrea să reabiliteze linia ferată existență.
Astfel, compania feroviară a depus la Agenția pentru Protecția Mediului Brașov documentația pentru reabilitarea sectorului de cale ferată existent, cuprins între Predeal – Timișu de Sus. Compania a argumentat că aceste lucrări sunt necesare având în vedere că perioada de implementare a proiectului principal, care presupune realizarea tunelului de 9,87 km este foarte mare: respectiv 27 luni pentru proiectare și 90 de luni de execuție.
În prezent, pe tronsonul Predeal – Brașov, viteza maximă de deplasare a trenurilor fiind de 50 km/h, pe ambele fire de circulație, între stațiile Predeal – Timișu de Sus și Timișu de Sus – Dârste, atât pentru trenurile de călători, cât și pentru cele de transport mărfuri, iar între stațiile Dârste – Brașov viteza maximă atinsă ajunge la 100 km/h.
Modernizarea secțiunii de cale ferată Predeal – Brașov (proiectul în care este inclus și tunelul), parte componentă a coridorului IV pan-european, este considerată obiectiv strategic al activității de reabilitare a liniilor de cale ferată, urmărindu-se atingerea unei viteze maxime de circulație a trenurilor de 120 km/h.