Un pub din Brașov inventează reguli absurde și invinuiește Poliția Locală pentru ele, acuză un brașovean

foto: Arhiva

Un incident petrecut recent la terasa Dean’s Irish Pub & Grill (actualul O’Peter’s Irish Pub Brașov) ridică semne de întrebare asupra modului în care sunt tratați clienții în unele localuri din oraș. Potrivit mărturiilor unuia dintre clienți, personalul localului ar fi invocat în mod fals intervenția Poliției Locale pentru a împiedica gruparea meselor de pe terasă, pentru ca un grup mai mare de 4 să stea în același loc, deși legea și regulamentele de urbanism nu interzic acest lucru atâta timp cât perimetrul legal nu este depășit.

„A venit Anca Zaharia la Brașov pentru lansarea celei mai recente cărți — Pământul Plath — și, după eveniment, un grup de 12 persoane am decis să bem o bere împreună. Am ales Dean’s. Am alipit 3 mese. Vine ospătarul și ne informează că ei ne-ar permite cu dragă inimă, dar nu le permite Poliția Locală să schimbe ”structura terasei” și să stăm la mese separate dacă vrem să rămânem.

Mi-a stat mintea-n loc. Nu lărgiserăm masa în afara terasei. Era același spațiu delimitat al terasei, doar că voiam să stăm împreună. Da’ noroc că trecea o echipă a Poliției Locale pe acolo chiar atunci. I-am oprit și i-am întrebat dacă ce ne spune ospătarul e real. Oamenii erau la fel de contrariați ca noi. Nu pricepeau de unde apar asemenea invenții”, a povestit sursa citată.

Situația a devenit cu atât mai absurdă cu cât echipa Poliției Locale locale care trecea pe la fața locului și căreia grupul i-a cerut lămuriri despre acest aspect, a confirmat că nu există nicio interdicție atâta timp cât mesele rămân în perimetrul terasei autorizate.

„Norocul numărul doi: ospătarul a ieșit din local exact în acel moment și i-am pus pe toți 3 față-n față. Polițiștii i-au explicat clar: atât timp cât nu depășim perimetrul legal al terasei, nu e nicio problemă să stăm împreună. Tânărul a dat din umeri, apoi s-a dus să-l cheme pe manager. Dar s-a întors tot singur, cu un alt mesaj: de fapt, „e politica localului“. Situația era atât de absurdă, încât nici polițiștii nu pricepeau de ce sunt folosiți drept scut.

Ne-am ridicat și am plecat. Nu nervoși, ci scârbiți. Pentru că putem accepta un refuz, dar nu o bătaie de joc. Iar nesimțirea servită cu calm managerial nu are scuză.

Și, din păcate, nu suntem primii clienți care au fost mințiți în acest mod. Câteva săptămâni mai devreme, cineva îmi povestise aceeași întâmplare. I-am spus atunci că nu se poate, că e prea tras de păr. Ei bine… se poate”, a mai spus sursa citată.

Ceea ce ar fi putut rămâne un incident izolat pare, totuși, să facă parte dintr-un tipar. Alte persoane au raportat experiențe similare în săptămânile anterioare: un refuz  de „politică internă”, pus pe umerii Poliției Locale Brașov.  Că doar-doar, clienții o să se înfurie pe autoritatea publică, nu pe managementul localului.

Postarea atrage atenția și asupra schimbării de management: localul se numește acum O’Peter’s Irish Pub Brașov, sub același brand care operează și în Cluj-Napoca, însă la intrarea de pe strada Republicii nu au fost făcute modificările.

Și la ei (O’Peter’s Irish Pub, n.n) consumam cât am locuit în Cluj. Dar nu se va mai întâmpla”, a conchis autorul postării.

De ce e important?

Această situație readuce în discuție un principiu simplu, dar esențial în HoReCa și nu numai: respectul față de client. Indiferent de politicile interne ale unui local, comunicarea trebuie să fie onestă, iar instituțiile publice – în acest caz, Poliția Locală – nu trebuie invocate abuziv pentru a justifica decizii comerciale.

Ne aflăm într-un oraș turistic al României, un oraș care pe timp de vară primește mii de turiști. Iar aceste mici „aspecte” sunt esențiale pentru buna desfășurare a comerțului, per total, și mai ales pentru construirea și promovarea unui brand pozitiv de destinație.

Minciuna ca metodă de relaționare cu clientul transmite un semnal îngrijorător despre profesionalismul unui business. Într-o perioadă în care industria HoReCa se luptă să-și păstreze clienții, astfel de practici pot avea efecte deloc fericite pentru imaginea unui brand – chiar și după o simplă schimbare de firmă.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.