Drumul din Valea Doftanei se vede diferit de la București și Brașov. Ministrul Adrian Veștea: „Etapa de proiectare s-a încheiat”. Primarul municipiului Săcele, Virgil Popa: „Nu are avizul Comisiei de circulație”

Progresul proiectului drumului din Valea Doftanei, DJ102I Valea Doftanei (jud. Prahova) – Brădet (jud. Brașov), care ar urma să preia o parte din traficul de pe DN 1 (din Valea Prahovei) și de pe DN 1A (Săcele – Cheia) este prezentat diferit de la Brașov și București. Anunțul de la București este că a fost finalizat proiectul tehnic. De la Săcele mesajul este că, în continuare, în localitate, drumul nu va avea nici măcar un trotuar, iar Comisia de circulație nu a avizat documentația depusă de proiectant.

Proiectul este implementat de Compania Națională de Investiții, iar ministrul Dezvoltării, Adrian Veștea, a anunțat luni pe rețelele de socializare că a avut „o discuție productivă cu echipa de proiectare, constructorii și conducerea companiei despre stadiul proiectului”.

„Etapa de proiectare s-a încheiat și, imediat după finalizarea procedurilor de expropriere, pot fi solicitate autorizațiile de construire în vederea demarării lucrărilor de execuție”, a anunțat Adrian Veștea.

„Comisia de circulație nu a avizat proiectul”

În schimb, primarul municipiului Săcele, Virgil Popa, a declarat că nici acum nu a fost rezolvată problema trotuarului, a rigolelor și a acceselor la proprietăți, iar din acest motiv nu a fost obținut avizul Comisiei de circulație.

„Ultima ședință a Comisiei de circulație a municipiului Săcele în care a fost analizat acest proiect s-a desfășurat săptămâna trecută. Solicitarea de avizare a proiectului a fost respinsă de toți cei 11 membri ai Comisiei, pentru că nu au fost prevăzute trotuare în intravilanul municipiului Săcele. Problema este discutată de mai multe luni, însă proiectanții drumului nu au fost inclus în proiect nici măcar soluția de compromis, care prevedea realizarea unui singur trotuar”, a declarat primarul Virgil Popa.

El susține că, potrivit legislației, cum este vorba de o investiție nouă, realizarea trotuarelor intră în responsabilitatea Companiei Națională de Investiții.

Pe de altă, există un act normativ emis de Guvernul României, respectiv Ordonanța nr. 43 din 28 august 1997 privind regimul drumurilor, în care se arată:

”Consiliile locale vor asigura, în intravilan, condiţiile de deplasare a pietonilor şi cicliștilor prin amenajări de trotuare şi piste” – Art. 19, alin (2).

Acum, rămâne de văzut ce se va întâmpla mai departe, când CNI va depune la Săcele documentația în vederea obținerii autorizației de construire, pentru că aceasta va trebui să includă avizul favorabil al Comisiei de circulație.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.