
Vicepreședintele Comisiei Europene, Roxana Mînzatu, a declarat vineri, la Brașov, că în prezent la nivelul UE există discuții privind “solicitări” legate de o reglementare a stresului la locul de muncă.
Comisarul european, prezent ieri la Brașov pentru două întâlniri – cu liceenii brașoveni, respectiv cu studenții și cadrele didactice de la Universitatea Transilvania, a subliniat, însă, că deocamdată nu are date statistice pe acest subiect.
‘La nivel european, există solicitări de legislație și pe zona aceasta de gestionare a stresului la locul de muncă. Sunt țări, mai ales din partea occidentală a UE, care se confruntă cu rate mari de îmbolnăvire, cu concedii medicale pe fondul unor probleme psiho-emoționale. Însă, în același timp, la nivel european există și o discuție legată de prea multă legislație, prea multe reglementări. Deci, trebuie să avem un echilibru. Sunt câteva teme importante pe zona socială și una se referă la modul în care Inteligența Artificială face recrutări, evaluări, selecție de personal și care (…) ar trebui să fie gestionată prin lege și să ne uităm și la condițiile de muncă, fie că vorbim de țări în care este o climă extremă, temperaturi foarte înalte, și cum reglementăm stresul climatic, stresul la locul de muncă. (…)Nu există informații, dar vom avea o analiză pentru că, pe final de an, va trebui să vin cu date despre ce înseamnă locuri de muncă de calitate, ce reglementări vrem să impunem pentru a ne asigura că avem astfel de locuri de muncă și din aceste condiții face parte inclusiv stresul’, a spus Roxana Mînzatu.
Industria automotive, o temă care devine tot mai sensibilă în Europa, prin prisma concedierilor masive
Roxana Mînzatu a precizat că o altă temă extrem de importantă în prezent este legată și de industria automotive, prin prisma concedierilor masive și a transferurilor din ultima perioadă, și că este implicată personal în rezolvarea problemelor cu care se confruntă acest sector.
‘O altă temă foarte importantă – pe care lucrez – este industria automotive, ne preocupă ce facem cu industriile care sunt supuse unor restructurări, care pierd locuri de muncă, în care se transformă locurile de muncă, cum facem să ajutăm companiile, angajații, să se recalifice pentru a rămâne activi în acele industrii pe alte joburi, să treacă în alte industrii dar tot pe joburi similare sau să le dăm un sprijin financiar’, a explicat comisarul european.
Fii primul care comentează