Stresul și comunicarea, ignorate de angajatori

stresul

Specialiștii în sănătatea și securitatea în muncă din ITM Brașov avertizează că stresul la locul de muncă a devenit o problemă ce nu ar mai trebui ignorată de angajatori. „La nivel național, din 29 de accidente mortale de muncă, 12 s-au produs pentru că angajații au avut probleme de sănătate, de multe ori apărute și din cauza stresului, iar într-un caz salariatul s-a sinucis.  Problema este că, în multe firme, comunicarea pe orizontală sau verticală este ignorată, deși aceasta ar putea reduce stresul, dar și fluctuația de personal”, a declarat inspectorul șef-adjunct al ITM Brașov, Dorin Senchetru. El susține că, în managementul resurselor umane, stresul a devenit o temă de actualitate. Cu toate acestea, a continuat el, „stresul nu este pe lista cauzelor producerii unor accidente de muncă”.

Ce spun sindicaliștii?

„Legislația muncii, mai ales cea care reglementează dialogul social este defavorabilă angajaților”, a declarat președintele Filialei Brașov a Cartelului ALFA, Fănică Gabor. La nivelul firmelor, a afirmat el, „deciziile sunt luate de patroni, iar mulți dintre ei nu sunt preocupați de nevoile sau și drepturile angajaților. Una dintre marile problem este că mulți agenți economici plătesc salariile cu mare întârziere, iar inspectorii de muncă nu au toate instrumentele legale pentru a-i determina pe patroni să își plătească salariații la timp”.

Follow and like us:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*