„Autostrada” Braşovului ar putea intra în conservare

Copy of ocolitoare 1

Teoretic, în această perioadă, vehiculele de mare tonaj ar fi trebuit să ocolească Braşovul pe două tronsoane ale ocolitoarei construite în regim de autostradă, cu câte două benzi pe sens şi zonă mediană. Practic, la tronsonul al III-lea (Stupini – ieşirea din Braşov spre Ghimbav) se mai lucrează, iar tronsonul 1 (Dârste din ocolitoarea funcţională – DN 11, zona Stabilus) ar putea intra în… conservare.

Lucrările de realizare a variantei ocolitoare a municipiului Braşov sunt finanţate din fonduri europene, prin Programul Operaţional Sectorial Transporturi (POS – T), care, timp de mai multe luni, a fost suspendat, astfel că executanţii lucrărilor nu şi-au mai încasat banii. Primul tronson este realizat de  Alpine Bau GmbH România, o filială a companiei austriece Alpine, iar cel de-al III-lea de către S.C. Vectra Service SRL.

Problema, a declarat primarul Braşovului, George Scripcaru, a apărut odată cu declararea insolvenţei firmei care construieşte primul tronson: „În loc să ne pregătim de recepţionarea investiţiei, acum se pune problema suspendării lucrărilor. Acest segment este finalizat în proporţie de 65%, POS – T a fost deblocat şi ar fi păcat să intre în conservare. Compania «mamă», din Austria a fost cumpărată de FCC Construccion din Spania, care a realizat şi pasajul Basarab din Bucureşti.  Sper ca spaniolii, odată cu preluarea companiei, să preia şi şantierul de la Braşov”. Lungimea primului tronson este de 7,23 kilometri, iar potrivit contractului de finanţare lucrările trebuiau terminate în 14 mai 2013. Investiţia se ridică la 129,6 milioane de lei (fără TVA).

În ceea ce priveşte tronsonul al III-lea, primarul a precizat că este este finalizat în proporţie de peste 80% şi sunt toate şansele ca anul acesta să fie terminat. Acest segment, cu o lungime de 6,3 kilometri, trebuia terminat în  în luna aprilie a acestui an, valoarea de contract acceptată fiind de 97,59 milioane de lei (fără TVA).

Pe de altă parte, în cursul acestei ar putea fi demarată licitaţia referitoare la dublarea celui de-al doilea tronson, cuprins între DN 11 şi DN 13, pe ruta Triaj-Stupini.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.