GALERIE FOTO/ Vectra are nevoie de 40 de zile însorite pentru a termina pista aeroportului. În ce stadiu sunt acum lucrările?

IMG_1669

Dacă vremea rămâne la fel ca în aceste zile, în 40 de zile Vectra va termina de turnat ultimul strat de beton de pe pista viitorului aeroport de las Ghimbav. Cel puţin aşa promite conducerea Consiliului Judeţean şi patronul Vestra, Marcel Butuza, care tocmai au prezentat azi stadiul în care se află
lucrările:

[scrollGallery id=107]

  • În prezent se toarnăstratul de beton final, operaţiune care, spun constructorii, ar putea fi terminată până la data de 1 decembrie.

 

  • Pentru stratul final se vor utiliza 50.000 de metri cubi de beton. Până acum a fost turnată 10% din cantitate. Betonul este preparat la o staţie de mare capacitate, amenajatăîn incinta viitorului aeroport.
    IMG_1681
  •  În paralel cu lucrările la pistă, se lucrează la proiectul sistemului de canalizare care va fi corelat cu cel referitor la îndiguirea pârâului Beselcin. Regularizarea cursului acestui pârâu ar putea începe anul acesta;
  • Este în curs de derulare preocedura de achiziţie pentru construcţia turnului de control, investiţie estimată la 800.000 de euro, sumă ce va fi alocată din fonduri publice. De asemenea, se caută soluţii pentru finanţarea lucrărilor la terminal.

Preşedintele CJ, Aristotel Căncescu a anunţat că aeroportul va fi inaugurat în 2016.

Potrivit vicepreşedintelui CJ, Mihai Pascu, până acum, patru potenţiali parteneri şi-au  anunţat intenţia de a se adocia cu Consiliul Judeţean pentru a construi terminalul
aeroportului.

IMG_1620

Pista aeroportului are o lungime de 2.820 m şi o lăţime de 45 m, la care se adăugă şi acostamentul de alţi 15 m.

Investiţia se cifrează la 12,76 de milioane de euro (fără TVA), finanţarea fiind asigurată dintr-un împrumut contractat de Consiliul Judeţean Braşov.

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.