Site icon

Biologul care a dat expertize favorabile unor investiţii cu probleme de mediu, comdamnat penal. Cum poate afecta asta construcţia Autostrăzii Transilvania

Controversatul biolog clujean Sergiu Mihuț a fost condamnat ieri, de Tribunalul Alba, la 3 ani de închisoare cu suspendare. Sergiu Mihuț este cunoscut în zona activiștilor verzi pentru numeroasele sale expertize favorabile companiilor și firmelor care au probleme cu mediul, de la Roșia Montană, la micro-hidrocentrale ori proiecte imobiliare în situri Natura 2000. Decizia nu este definitivă, dar dacă va fi menținută poate genera întârzieri majore la construirea Autostrăzii Transilvania, după ce CNADNR a apelat la ”expertiza” firmei lui Sergiu Mihuț pentru obținerea acordului de mediu, scrie romaniacurată.ro.

Condamnarea, în primă instanță, a avut loc într-un dosar de corupție în care Sergiu Mihuț a fost acuzat că ar încasat în mod necuvenit bani de la Cuprumin Abrud, sub pretextul unor studii de mediu. În același dosar au mai fost condamnați fostul director al Agenției pentru Protecția Mediului (APM) Alba Mihaela Dehelean Mih și fostul director Cuprumin Gheorghe Iordache.

Decizia Tribunalului Alba nu este definitivă. Detalii AICI

Cea mai gravă problemă pe care o poate aduce posibila condamnare definitivă a lui Sergiu Mihuț este întârzierea construcția unor tronsoane din Autostrada Transilvania. Conform Digi 24, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a acordat, fără licitație, contractul pentru obținerea acordului de mediu la autostrada Brașov-Oradea, sectorul Ogra-Borș, firmei lui Sergiu Mihuț.

În ciuda existenței unui dosar penal, Direcția Drumuri și Poduri Cluj (DRDP Cluj), entitate subordonată CNADNR, a acordat contractul pentru avizul de mediu al autostrăzii, valorând 37.700 lei, către Unitatea de Suport pentru Integrare SRL (USI), al cărei acționar este Sergiu Mihuț. Contractul presupune realizarea unui studiu de evaluare adecvată, a unui raport privind impactul asupra mediului avut de autostradă și, în final, obținerea acordul de mediu pentru secțiunea Ogra-Borș, respectiv 250 de kilometri de autostradă. În urmă cu două luni, acordul de mediu nu era încă obținut.

Potrivit Digi 24, care dă ca exemplu întârzierile înregistrate la lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, un studiu de mediu incorect sau prost poate genera întârzieri de ani buni, contestatarii având șanse reale să câștige ușor procesele și, implicit, să oblige constructorul să refacă proiectul și să reia toate procedurile de avizare.

 

Incredibilul bilanț al expertizelor lui Sergiu Mihuț

Încasarea sumelor necuvenite de la Cuprumin SA este doar una dintre faptele pentru care este cunoscut Sergiu Mihuț. Cu se mai poate lăuda biologul clujean:

Exit mobile version