Orașul Ghimbav, una dintre cele patru localități care de anul viitor va fi deservită de RATBV, în cadrul proiectului pilot de transport metropolitan, a anunțat traseul pe care îl propune pentru viitoarea rută. Acest traseu este mai mult decât dublu față de actualul, deservit de o firmă de transport din Bran care deține licența până la 30 iunie 2019.
Potrivit viceprimarului Ionel Fliundra, din discuțiile de pînă acum cu Asociația de Transport Metropolitan Durabil și cu RATBV, traseul pe ruta Brașov – Ghimbav este următorul:
Bartolomeu (Stadion Municipal) – DN 1 – intrare în Ghimbav pe drumul național, cu oprire în stația Agrosem (pentru localnicii din zona Transilana) – întoarcere pe sensul giratoriu de pe DN 1 dinspre Codlea – oprire în stația de la intersecție DN 1 cu strada Unirii (pentru localnicii din „Cartier“ și din „Livadă“) – oprire la stația de la interesecție DN 1 cu strada Victoriei (fostă Făgărașului) – intrare din DN 1 pe strada Lungă (oprire la Primărie) – str. Morii – str. Ștefan cel Mare – DN73B Biserica Nouă, cu oprire stația de la grădinița din cartierul Florilor – str. Școlii.
Gratuități pentru elevi și pensionari
Din momentul în care transportul pe ruta Brașov – Ghimbav va fi opera de transportatorul metropolitan, Primăria va gândi și un sistem de facilități pentru unele categorii de călători, a anunțat viceprimarul Fliundra. „Din discuțiile cu consilierii locali, vrem să acordăm gratuitate elevilor care fac naveta la școli din Brașov și veteranilor, și să acordăm 20 de călătorii gratuite pensionarilor. Primăria Ghimbav poate subvenționa și alte categorii de beneficiari, dar deocamdată așteptăm tarifarea, să vedem unde ne situăm“, a declarat Fliundra.
„RATBV are capacitatea de a opera și de la 1 ianuarie“
Potrivit reprezentantului Consiliului de Administrație al RATBV, George Cornea, după măsurătorile făcute până acum, acest traseu va dura în jur de 25 – 30 de minute. Actualul traseu ce pornește de la Bartolomeu și ajunge direct la Primăria Ghimbav, durează 10 minute. Deocamdată, firma din Bran care deține licența de transport pe traseul Brașov – Ghimbav poate opera legal, pe traseul său, (Autogara Bartolomeu – Centrul Ghimbav) , până la 30 iunie 2019.
George Cornea spune încă că RATBV poate ar putea începe să opereze și de la 1 ianuarie 2019, pe ruta preluată de Agenția Metropolitană de Transport, dat fiind că cele două trasee nu se suprapun complet. Există însă o condiționare.
„Pentru a începe să operăm de la 1 ianuarie aici, este nevoie de un punct de vedere de la Consiliul Concurenței și de la Autoritatea Națională de Reglementare a Serviciilor Publice. Ceea ce trebuie știut însă este că RATBV are capacitatea de a opera, iar dacă se vor obține avizele pozitive, am putea intra și se la 1 ianuarie“, a declarat George Cornea, reprezentantul CA RATBV.
Mulțumim acelora care au gândit această situație de transport , cu Autobuzele RATBv.