Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a promis ieri, la Râșnov, că segmentul de autostradă Râșnov – Cristian va fi gata la sfârșitul acestui an, chiar dacă termenul oficial de finalizare este luna noiembrie a anului 2020. Pentru a reuși acest lucru, ministrul va apela la „procedura de accelerare”.
„Contractul de lucrări pentru acest segment a fost semnat în luna octombrie a anului 2017. Astăzi (20 mai – n.n.) dăm startul lucrărilor. Finanţare există. Avem trecut acest proiect şi pe fonduri europene. Am semnat astăzi (20 mai n.n.) contractul de finanţare. Vă asigur că acest tronson va fi finalizat înainte de termenul prevăzut în contract, semnat cu o firmă românească. Am vorbit cu constructorul. Vom începe o procedură de accelerare. Vom aloca nişte fonduri suplimentare pentru «mobilizare în permanență» pe şantier. Contractul de finanţare este de 200 de milioane, în timp ce contractul de lucrări este de 118 milioane de lei”, a declarat ministrul Transporturilor.
Practic, dacă se adaugă și TVA, valoarea lucrărilor la cei 6,3 km de autostradă și 3,7 km drumuri de legătură este de 140 milioane lei, astfel că „prima de mobilizare” ar putea ajunge la 60 milioane lei.
Acest segment va avea o lungime de 10 km, din care 6,3 km în regim de autostradă și 3,7 km la profil de drum naţional cu 4 benzi, separate pe zona mediană. Segmentul pornește de lângă Cristian și se oprește lângă Râșnov. Unul dintre pasajele mari ale acestei autostrăzi trece prin localitatea Râșnov, între cartierul Romacril și restul orașului.
Proiectul tehnic, terminat cu întârziere
Constructor al acestui segment de autostradă este Asocierea SC Alpenside SRL – SC Specialist Consulting SRL. Potrivit contractului semnat în anul 2017, durata de contractului este de 24 luni, din care proiectare – 6 luni, iar execuţia propriu-zisă – 18 luni. Ordinul de începere a serviciilor de proiectare a fost emis în 11 aprilie 2018, însă constructorul nu respectat cele 6 luni, documentația tehnică depusă de acesta la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere fiind respinsă de câteva ori, pentru că nu cuprindea toate detaliile tehnice.
Oficial, lucrările ar trebui să fie gata în luna noiembrie a anului 2020, însă ministrul Transporturilor a anunțat luni că vor fi terminate până la sfârșitul acestui an.
Pe lângă lucrările propriu-zise, constructorul trebuie să se ocupe și de elaborarea dosarelor de expropriere, pentru că acest capăt de autostradă a început înainte ca toate terenurile să treacă 100% în domeniul public al statului, fiind „descoperit” din acest punct de vedere un tronson de aproximativ 700 m.
„Exproprierile sunt în sarcina constructorului. Am discutat cu ei. Au spus că au toate documentațiile pregătite şi urmează să le predea companiei, pentru aprobarea unei Hotărâri de Guvern”, a explicat directorul CNAIR, Narcis Neaga.
2 Trackbacks-uri / Pingbacks-uri