Site icon

Adrian Oprică: Cea mai corectă variantă pentru autostrada Comarnic – Brașov este construirea din fonduri europene

Preşedintele Organizaţiei Municipale PNL Braşov, Adrian Oprică, a declarat  că este în asentimentul europarlamentarului susţinut de PNL Braşov la alegeri, Siegfried Mureşan, în ceea ce priveşte finanţarea autostrăzii Comarnic – Braşov, şi anume că trebuia făcută cu fonduri europene nerambursabile.

Adrian Oprică: „Fără doar şi poate, cea mai corectă variantă de finanţare pentru autostrada Comarnic – Braşov este cea din fonduri europene nerambursabile. PNL a tras de multă vreme acest semnal de alarmă, şi anume că România pare incapabilă să îşi rezolve parte din problemele pe care le are în infrastructură, cu fonduri europene nerambursabile, alegând de cele mai multe ori soluţii extrem de costisitoare pentru români. Dacă aceste fonduri europene nu ar exista, guvernul PSD – ALDE poate că ar mai avea o scuză, pe când aşa, să pierzi atât de mulţi bani europeni doar pentru că nu ai reuşit să atragi în partid oameni capabili să le acceseze, mi se pare revoltător şi arată cel mai clar calitatea acestui guvern”.

 

Liderul Organizaţiei Municipale nu are încredere că România va avea curând autostradă între Comarnic şi Braşov, la cât de greu merg lucrurile cu actuala guvernare: „Vorbim despre autostrada Comarnic – Braşov de prea mulţi ani. Este o reală problemă naţională lipsa unui astfel de drum de acces către munte, iar actuala guvernare s-a trezit abia acum să declare autostrada de interes naţional sau de infrastructură critică, dorind să o construiasă din fonduri guvernamentale. Sincer, am mari îndoieli că acest lucru se va întâmpla şi că vom ajunge să circulăm prea curând pe o autostradă, pe acel tronson de drum naţional. Însă, dincolo de faptul că autostrada nu există şi sunt şanse extrem de mici să existe curând, trist cu adevărat este că România a ratat prea mulţi bani europeni care ar fi putut fi investiţi în infrastructură”. 

 

Adrian Oprică a mai subliniat că speră ca România să scape curând de actualul guvern şi să poate repara ce mai poate fi reparat în ceea ce priveşte accesarea de fonduri europene.

„Siegfried Mureşan, unul dintre cei mai capabili europarlamentari pe care îi are România la Bruxelles a explicat cel mai bine cum stau lucrurile. În campania electorală, europarlamentarul PNL a explicat românilor că în mai bine de 5 ani, România a cheltuit doar 16% din banii alocaţi prin POIM, adică 1,7 miliarde de euro, dintr-un buget total al programului de 10,8 miliarde de euro şi că mai are la dispoziţie mai puţin de 5 ani să cheltuiască restul de 84%, şi asta doar fiindcă, în mod excepţional, se aplică regula N + 3, adică România mai poate atrage banii încă trei ani după încheierea cadrului financiar. Este adevărat că este aproape imposibil să reuşească acest lucru cu actualul guvern, astfel că ţara noastră va ajunge la pierderi mari  de fonduri europene alocate pentru infrastructura rutieră. În loc să ne vedem de treabă şi să căutăm cele mai puţin costisitoare soluţii pentru români şi România, noi ne creăm singuri probleme reale la bugetul de stat, refuzând să acceptăm şi să ne asumăm ca ţară o astfel de finanţare, poate şi pentru că aceasta ar aduce de la sine şi un altfel de control al cheltuirii banilor, cu care în mod cert guvernul nostru nu este obişnuit”.

Premierul Viorica Dăncilă a anunţat că Autostrada Comarnic-Braşov nu se va construi în parteneriat public-privat, ci va fi declarată în prima şedinţă CSAT de importanţă naţională şi va fi construită din fonduri guvernamentale. La finele anului trecut, Viorica Dăncilă spunea că termenul realist pentru finalizarea autostrăzii Comarnic- Braşov este anul 2024, dar spera ca şantierul să fie gata mai devreme, în condiţiile în care la începutul lui 2019 urma să fie desemnat constructorul câştigător.

 

Exit mobile version