Grevă la SCRL Brașov. Scenariul reparatorilor de locomotive: CFR Călători vrea să falimenteze unitatea din Brașov,  pentru a da liber la licitații 

 Sindicaliștii de la Societatea de reparaţii „CFR SCRL Braşov” SA sunt deciși să rămână în grevă până în momentul în care li se va soluționa principala revendicare: majorarea salariilor cu  15 %. Cu același procent au fost crescute și salariile de la CFR Călători (societate comercială de stat care are mari pierderi) și CFR Marfă (care este în pragul falimentului).



Și societatea comercială de la Brașov are probleme financiare, fiind în insolvență încă din anul 2014, însă, spun sindicaliștii brașoveni, „dacă s-a putut la unii, de ce nu se poate și la noi”.

De altfel, liderul organizației sindicale „SNS 2012”, Eugen Neagu, a declarat că „nu vom renunța la grevă decât în momentul în care ne vor fi majorate salariile cu 15%, începând cu data de 1 septembrie 2019. Nu cerem decât să fim tratați în mod egal. Practic, noi cerem ca la salariu să se adauge 7 lei/oră. Îi cerem ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, să intervină în aplanarea conflictului de muncă”. Acesta a precizat că principalul vinovat pentru greva de la SCRL Brașov este directorul general al CFR SA, Valentin Dorobanțu, care nu vrea să aloce societății din Brașov bugetul necesar majorării salariilor.



„CFR Călători este unic acționar la SCRL Brașov. Practic, societatea noastră este un copil al CFR Călători. Probabil că se dorește falimentarea SCRL Brașov, pentru că în acest mod se va putea da liber a licitații pentru repararea locomotivelor la societăți private”, a declarat Neagu.

Acesta a mai spus că SCRL se ocupă de mentenanța celor 730 de locomotive ale CFR Călători. „Avem cele mai mici tarife de pe piață”, a mai spus Neagu.



Salariul mediu brut al unui salariat de la SCRL Brașov este de 4.075 lei pe lună, cel mediu net al unui angajat care lucrează în ture este de maxim 2.400 lei. La SCRL Brașov, ultima majorare salarială a fost aplicată la 1 decembrie 2018, când creșterea a fost de 10%.

CFR Călători nu a fost de acord cu renegocierea tarifelor pentru repararea locomotivelor 

De cealaltă parte, directorul SCRL Brașov, Cristian Coconașu, a declarat că au fost purtate mai multe runde de negocieri cu salariații, dar și cu CFR Călători.



 „Am solicitat CFR Călători o renegociere prețurilor pentru manoperă, astfel încât să putem acoperi creșterea salariilor cu 15%, începând cu 1 septembrie 2019, dar nu am primit un răspuns favorabil. În aceste condiții nu putem acoperi creșterea salarială solicitată de sindicat. Noi am propus alte variante de creștere a salariilor, dar sub pragul de 15%, însă reprezentanții sindicatului nu au acceptat. De asemenea, una dintre propunerile noastre a fost să creștem salariile cu 15 %, cel mai probabil de la 1 octombrie 2019, concomitent cu redistribuirea a aproximativ 200 de salariați, variantă care nu a fost agreată de angajați. Fiind în insolvență, noi nu putem angaja cheltuieli salariale suplimentare nebugetate fără corespondența acestora în veniturile realizate”, a declarat Coconașu.

Acesta a precizat că în proporție de 95%, veniturile societății provin din mentenanța și reparațiile pentru vehiculele feroviare ale CFR Călători. În prezent, SCRL Brașov are 1.569 de angajați, iar potrivit liderului sindical, în medie, pentru repararea unei locomotive sunt repartizați doi muncitori. Societatea a fost înființată în anul 2001, printr-o hotărâre de Guvern, iar la momentul respectiv avea 2.700 de angajați.



Situația s-ar putea complica

Eugen Neagu a declarat că miercuri trei locomotive ale CFR Călători nu au mai ieșit de la revizie de la atelierul din Brașov. „Acestea trebuiau să fie pregătite pentru ieșirea pe traseu. Mâine, la toate punctele de lucru din România vor fi și alte locomotive are nu vor putea fi scoase pe traseu, decât în cazul în care CFR Călători își asumă punerea lor în circulație fără efectuarea reviziilor”, a avertizat Neagu. În aceste condiții, dacă nu se va stinge acest conflict de muncă, CFR Călători s-ar putea trezi în scurt timp că nu mai poate scoate locomotive pe traseu.

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.