Podul de la Comăna, a cărui cădere a rupt în două comuna, separând satele de pe malul stâng şi cele de pe malul drept al localităţii, are toate şansele să fie gata până la sfârşitul anului, Primarul comunei, Viorel Grusea spune că din verificările făcute în teren alături de reprezentanții Companiei Naţionale de Investiţii (instituţie prin intermediul căreia se desfăşoară acest proiect), constructorul respectă graficul şi nu există în acest moment, riscul ca ele să treacă de luna decembrie a acestui an.
„Lucrările sunt la zi, iar termenul de finalizare, 11 decembrie, anul curent va fi respectat. Nu am nicio îndoială că nu va fi finalizat. Dirigintele de şantier a spus că în cazul în care vremea va fi neprielnică, poate trecem în anul viitor, dar numai cu lucrări de mică anvergura”, a precizat Viorel Grusea.
Până acum s-a finalizat turnarea celor patru „picioare” ale podului, respectiv a celor două pile, din apă, şi a celor două culei de pe mal, iar în prezent se execută rampele podului.
„Până nu demult, nu s-a putut lucra la capacitate maximă, pe această zonă, fiindcă nu era finalizată îndiguirea Oltului. Acum însă a fost făcută şi această lucrare, pe o zonă mai lungă, de 3.500 de metri, şi s-a putut lucra şi la pod”, a declarat primarul comunei Comăna.
Investiţie de aproape 20 de milioane de lei
Reconstruirea podului de la Comăna a început în toamna anului trecut, după ce a fost luat de ape la inundaţiile din iunie 2018. Obiectivul a fost preluat de Compania Naţională de Investiţii, pe perioada şantierului, care a contractat lucrări în valoare de 19,87 milioane lei cu TVA inclus pentru refacerea podului. Noul pod va fi din beton, va avea o lungime de 86,60 metri şi rampe de acces cu o lungime de 640 de metri. Lăţimea părţii carosabile va fi de 7,8 metri, iar rampele vor avea 6 metri. De asemenea, se vor amenaja şi trotuare pe viitorul pod, cu lăţime de un metru. Pe noul pod se va putea circula cu o viteză maximă de 60 km/h.
O comună ruptă în două de Olt
De anul trecut, de când viitura a luat podul de la Comăna, localitatea a fost împărţită în două. Două sate au rămas pe malul drept al Oltului, iar celelalte două, pe malul stâng. Primarul Viorel Grusea spune că pentru localnicii din satele Crihalma şi Ticuşu Nou, perioada de la căderea podului şi până când cel nou va fi dat în folosință, este o adevărată încercare.
„În centrul comunei este primăria, este cabinetul de medicină umană şi medicină veterinară şi practic mai toate serviciile. În loc de doi kilometri, până în centrul comunei, sătenii din Crihalma şi Ticuşu au de parcurs 40 de kilometri, ocolind până la un pod utilizabil”, a explicat primarul comunei Comăna, Viorel Grusea.