Introducerea unor noi linii RATBV din 3 decembrie în localitățile din Zona Metropoliană este puțin probabilă. Practic, chiar dacă mai sunt câteva zile până la data amintită, inclusiv mini-vacanța de 1 decembrie, Asociația Metropolitană de Transport Metropolitan Brașov nu a făcut nici un anunț în acest sens, nici că vor fi introduse noi linii, nici că nu vor fi. În schimb, în localități precum Râșnov sau Codlea, oamenii întreabă, de regulă la Primărie, când vor fi introduse cursele metropolitane. Pentru a afla răspunsul, reprezentanții primăriilor sună la Asociația Metropolitană de Transport, de unde li se spune că… se fac demersuri.
Practic, pentru putea introduce noile curse, Asociația Metropolitană de Transport Brașov mai are de obținut două avize, unul de la Consiliul Concurenței, celălalt de la ANRSC relatează bzb.ro.
„În acest moment actul adiţional de modificare a Contractului de delegare se află în avizare la Consiliul Concurenţei şi ANRSC, aviz pe care estimăm să îl avem până la finalul acestei luni, cel mult începutul lunii următoare”, se arată într-un răspuns transmis Primăriei Râșnov de asociație. Totodată, asociația a comunicat Primăriei Râșnov că operaţionalizarea liniei 120 (Brașov – Râșnov) „mai înseamnă pregătirea staţiilor şi a întregii logistici necesare desfăşurării activităţii acestei linii – alocarea de maşini, şoferi, pregătirea staţiilor şi a punctelor de acces către achiziţionarea de bilete şi abonamente de către cetăţeni, demersuri care se realizează cu sprijinul operatorului RATBV. Pe lângă acestea, mai avem de obţinut mandatul Consiliului Local Râşnov în vederea semnării contractului de delegare şi obţinerea aprobării AGA, precum şi alocarea resurselor financiare necesare operaţionalizării acestei curse”.
Primăriile spun că și-au făcut treaba
Primarul Râșnovului, Liviu Butnariu, a declarat pentru publicația amintită că Râșnovul a parcurs toate etapele solicitat de Asociația de Transport Metropolitan Brașov. „Am stabilit şi preţurile, pe care le putem aproba în orice moment prin Hotărâre de Consiliu Local. O călătorie va costa 5 lei, acesta fiind şi tariful practicat de operatorul privat. De asemenea, a fost stabilit şi traseul noii linii. Practic, autobuzele RATBV ar urma să oprească în staţiile folosite de operatorul privat care asigură traseul Râşnov – Braşov. De asemenea, putem aproba și suma aferentă susţinerii acestui serviciu de la bugetul local pe luna decembrie”, a declarat primarul Râşnovului.
Un bilet pe ruta Brașov – Râșnov va costa 5 lei, iar autobuzele RATBV de pe linia 120 ar urma să circule din 30 în 30 de minute, cu o frecvență mai mare la orele de vârf.
De asemenea, viceprimarul municipiului Codlea, Erwin Albu, a anunțat că „noi am făcut toate demersurile necesare. Am aprobat tarifele, am alocat, printr-o hotărâre de Consiliu Local, suma de 100.000 lei de bugetul local, pentru acoperirea costurilor pe luna decembrie a acestui an. Va mai fi nevoie de o hotărâre de Consiliu Local după ce va fi emisă decizia Consiliului Concurenţei, pe care o putem aproba foarte repede, printr-o şedinţă extraordinară”. Un bilet pe ruta Brașov – Codlea va costa 5 lei, iar un abonament lunar – 170 lei.
Cursele vor circula din 30 în 30 de minute la orele de vârf (între orele 06.00 – 08.00 şi 14.00 – 16.00), iar în rest din oră în oră. În week-end-uri, cursele vor fi din două în două ore.
Comunicarea din partea asociației lasă de dorit
Pe de altă parte, viceprimarul municipiului Codlea Erwin Albu s-a declarat nemulțumit de modul de comunicare al asociației: „mă aşteptam la o comunicare mai clară din partea asociaţiei”. Acesta a mai spus că, „pe tot parcursul derulării acestor proceduri, noi am fost de bună credinţă şi am acceptat toate condiţiile Asociaţiei Metropolitane de Transport Braşov, chiar dacă unele dintre ele ni s-au părut exagerate”.