10 autobuze hibrid în valoare de peste 13 milioane de lei vor circula pe liniile 25, 28 și 41 ale RATBV

10 autobuze electric-hibrid care să circule pe liniile de transport public din municipiul Brașov vor fi achiziționate de Municipalitate, printr-o finanțare cu fonduri europene. Licitația a fost lansată ieri, valoarea estimate a celor zece autobuze noi fiind de peste 13 miloane de lei.

„Aceasta este ultima achiziție de mijloace de transport de transport care trebuia lansată. Avem deja contracte semnate pentru 26 de troleibuze Solaris, din care au sosit 24, și pentru 68 de autobuze electrice SOR, dintre care 11 sunt deja livrate. Avem în derulare licitația pentru 25 de troleibuze, care are termen de depunere a ofertelor  la jumătatea lui august, iar cea pentru 12 autobuze electrice de 18 metri, se află în faza de evaluare a ofertelor la Ministerul Dezvoltării. Sper ca această procedură să se desfășoare în condiții optime, cu oferte bune, și să reușim să semnăm contractul de achiziție cât mai repede. Conform contractelor pe care le avem și caietelor de sarcini pentru licitațiile în desfășurare, anul viitor pe străzile din municipiu vor circula 51 de troleibuze, 72 de autobuze electrice și 10 hibrid. Dacă luăm în considerare și celelalte investiții în transportul public, benzile dedicate, terminal gară, park&ride Bartolomeu, atunci cu siguranță transportul în comun va fi cea mai bună și ecologică soluție pentru a călători prin oraș”, a declarat primarul George Scripcaru. 

Cele zece autobuze hibrid care vor fi achiziţionate în acest contract vor circula pe trei trasee ale RATBV:

  • Linia 25 Avantgarden – gara Brașov – terminal Poienelor;
  • Linia 28 Stupini (str. Fundăturii) – Avantgarden – Livada Poștei;
  • Linia 41 Stupini (str. Lujerului) – Livada Poștei.

Autobuzele hibrid-electric vor fi din gama 12 metri (12000+350mm), cu tracțiune hibridă, cu podea complet coborâtă pe toată lungimea, cu trei uși și aer condiționat în salonul de călători, destinate transportului urban de călători în Municipiul Brașov.

Sistemul de propulsie al autobuzului va fi o combinație a tehnologiilor de propulsie diesel și electrică, menită să exploateze la maxim potenţialul de reducere a emisiilor de CO2 și în același timp să asigure condițiile corespunzătoare de fiabilitate în operare, pe toată durata de viață a vehiculelor. Opțional, autobuzele ofertate pot avea posibilitatea încărcării externe a sistemului de stocare a energiei electrice, această dotare suplimentară fiind punctată în procesul de evaluare a ofertelor. 

 Cele zece autobuze hibride sunt estimate la 13,445 milioane lei, fără TVA, furnizorii interesaţi constract având termen de depunere a ofertelor până la 28 august.

În evaluarea ofertelor se va șine cont de: 

  • componenta financiară – pondere de 55%; 
  • compoenta tehnică  – pondere de 45%, din care;  consum de combustibil – pondere 15%, capacitate de transport (nr. călători) – pondere 10%, valoare consumabile pentru întreaga perioadă de garanție – pondere 10%, costul operațional pe durata de viaţă cu energia şi impactul asupra mediului – pondere 5% şi posibilitatea alimentării externe cu energie electrică (plug-in) – pondere 5%.

(Foto: Arhiva-Autobuz electric)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.