Site icon

FOTO. Trenul Connecting Europe Express oprește mâine la Brașov. El a plecat în 2 septembrie din Lisabona și va ajunge în 7 octombrie la Paris, după o călătorie prin 26 de state europene

Trenul european Connecting Europe Express va ajunge mâine la Brașov, în călătoria sa începută pe 2 septembrie la Lisabona. Trenul trece prin 26 de țări, punctul terminus fiind, în 7 octombrie la Paris, după ce va opri în peste 100 de orașe europene.

Acest tren special, creat pentru a marca Anul european al căilor ferate 2021, este un rezultat al colaborării partenerilor din sectorul feroviar european și a instituțiilor de la nivel național, local și de la nivelul UE. La bordul lui se va afla mâine şi comisarul european pentru Transport, Adina Vălean, care va călători pe ruta Bucureşti – Braşov. 

Conform programului, trenul va ajunge în gara Brașov la ora 10.08, unde comisarul european și ceilalți oaspeți vor fi întâmpinați de către primarul Brașovului, Allen Coliban, iar Fanfara de copii și tineri, coordonată de Matthias Roos, va interpreta imnul Uniunii Europene. Primarul le va oferi, din partea orașului, un recital de pian, în interpretarea pianistului Horia Mihail, și o degustare de produse locale. La eveniment vor mai participa și subprefectul Judetului Brasov, Ambrus Izabella Agnes, și vicepresedinte Consiliu Judetean Brasov, Szenner Zoltan-Huba.

Plecarea trenului spre Sibiu va fi la ora 10.53, iar comisarul european Adina Vălean se va întoarce la București cu un tren de călători.

 

În România, trenul Connecting Europe Express va circula pe un traseu de 900 de kilometri și va opri în București, Brașov Sibiu, Cluj Napoca, Oradea și Arad, precum și la intrarea în țară, la Giurgiu, și la ieșirea din țară, la Curtici. Pe teritoriul României garnitura de tren va fi tractată de către o locomotivă a CFR Călători.

 

Din cauza lățimilor ecartamentului diferite din Europa, Connecting Europe Express va fi compus, de fapt, din trei trenuri – trenul iberic, trenul standard și trenul baltic – care se vor întâlni de-a lungul călătoriei. Proiectul este o ocazie de a reaminti lipsa interoperabilității dintre unele părți ale rețelei feroviare europene, dar și de a demonstra cooperarea foarte bună dintre întreprinderile feroviare și administratorii de infrastructură.

Vagoanele care alcătuiesc trenul au fost oferite de diferite companii feroviare europene. Unul dintre acestea, oferit de MAV (Ungaria), va găzdui o expoziție mobilă organizată de Agenția Executivă pentru Climă, Infrastructură și Mediu (CINEA) și de întreprinderea comună Shift2Rail. În cadrul acestei expoziții vor fi prezentate numeroasele tehnologii și inovații existente care îmbunătățesc experiența în sectorul feroviar și va arăta modul în care UE sprijină proiectele de infrastructură. Trenul standard va mai fi dotat cu un vagon pentru conferințe (oferit de SNCF, Franța), două vagoane standard (DB, Germania și SBB, Elveția), un vagon-restaurant (FS, Italia) și un vagon de dormit (ÖBB, Austria). Trenul iberic care călătorește între Portugalia și Spania a fost oferit de operatorul spaniol Renfe, iar trenul baltic este operat de Lituania LTG.

Exit mobile version