Site icon

„Oamenii noi” din politică: Primăria Braşov a atribuit direct firmei unui candidat USRPLUS de la Bucureşti, un studiu pe parcările din oraş. Achiziţia de peste 100.000 de lei s-a făcut via Asociaţia Metropolitană de Transport

Primăria Brașov așteaptă, în luna ianuarie, rezultatele unui studiu pentru elaborarea unei politici de gestionare a parcărilor publice din municipiul Brașov. Anunțul a fost făcut de primarul Allen Coliban în ultima ședință ordinară de plen din acest an a Consiliului Local, la punctul în care s-a discutat prelungirea închirierii a 15 locuri de parcare din centrul Brașovului, către un hotel (punctul a fost retras de pe ordinea de zi, ca urmare a neînțelegerilor dintre aleși în ceea ce privește perioada de închiriere). 

Ceea ce a omis să precizeze primarul Allen Coliban este faptul că studiul respectiv a fost comandat unei firme din exteriorul administrației locale, nu serviciilor Primăriei. În plus, achiziția s-a făcut prin intermediul Asociaţiei Metropolitane de Transport. (Până luna trecută, la Asociaţie de o parte din achiziţiile publice s-a ocupat  proaspătul city manager al Braşovului, Adriana Miron, mâna dreaptă a primarului Allen Coliban). 

Respectivul contract, semnat în luna octombrie, are o valoare de 105.000 lei, fără TVA și a fost încheiat cu o firmă de consultanță din București, prin procedura de atribuire directă. Firma aparține, din nou, unei persoane din cercul USR.  

 

Contractul de consultanţă de peste 100.000 de lei a fost atribuit firmei unui candidat USRPLUS, din 2020 

Mai exact,  este vorba despre  firma Vegacomp Consulting București, o companie care o  fost înregistrată pe platforma electronică de achiziții publice în 2 iunie 2020 și este deținută de Cornel Bărbuț.   

 

La alegerile locale din anul 2020, Cornel Bărbuț  a fost candidat al USR PLUS pentru Consiliul Local al Primăriei Sectorului 1. 

Din momentul înregistrării pe platforma electronică de achiziții publice (2 iunie 2020), firma Vegacomp Consulting a obținut un contract prin atribuire directă și unul prin licitație prin procedură simplificată. 

 

 

Nimic nu este ilegal în această atribuire! Aici apare însă, din nou, aspectul principial al tranzacției, la fel ca și în cazul (încercării) de contract dintre Primăria Brașov și consilierul județean USR Silviu Ivan-Nunvailer. O situație pe care reprezentanții USR au blamat-o mult și bine în campania electorală și cu ajutorul căreia și-au demonizat practic adversarii politici. 

Cu astfel de situaţii s-au pus useriştii în antiteză şi au lansat  sloganul “oameni noi în politică”.  Un slogan cu care pare că nu pot ține nicicum pasul de când au ajuns “la butoane”…

 

Ce are de făcut, pentru Primăria Brașov, firma fostului candidat USR PLUS?

Contractul de servicii atribuit în 18 octombrie 2021 prevede elaborare politicii de parcare pentru municipiul Brașov, respectiv identificarea principalelor soluții, măsuri și proiecte care pot asigura o mai bună gestiune a stocului existent de parcări alături de pregătirea și furnizarea de date și informații pentru actualizarea PMUD Brașov. 

De altfel, Primăria Brașov a amintit de realizarea acestui studiu în momentul în care a anunțat lansarea unui chestionar online pentru a vedea care sunt obiceiurile de folosire a parcărilor și percepția brașovenilor asupra parcărilor cu plată.  

Obiectivele proiectului sunt optimizarea procesului de gestiune a parcării la nivelul municipiului Brașov, dar și educarea populației cu privire la politicile de parcare.

În cadrul acestui contract, contractorul va trebui să livreze autorități de transport o serie de studii și planuri, cum ar fi: un raport de analiză a situației existente (inclusiv diagnostic sintetic); baza de date GIS actualizată cu stocul de parcări (public/privat) și terenuri cu potențial de amenajare parcări (la sol sau multietajate – sub/supraterane); un audit al măsurilor de management al parcării; un plan de acțiune cu proiecte/măsuri/reguli, buget, surse de finanțare și etapizare; proiecte detaliate pentru PMUD 2021-2027; hartă/plan cu locații pentru posibile parcări multietajate; hartă cu rețeaua propusă de parcări de transfer (park&ride / park&walk).

Contractul a fost încheiat la finalul lunii octombrie și, potrivit reprezentanților municipalității brașovene, valabilitatea lui este de 60 zile, cu începere de la data semnării, dar se poate prelungi cu acordul ambelor părți.  

Câteva semne de întrebare și contradicții… 

În mod normal, acest studiu ar fi trebuit să fie comandat și plătit de Primăria Brașov, având în vedere că municipiul reședință de județ este beneficiarul datelor, nu de o asociație care încasează cotizații de la primăriile din toată Zona Metropolitană. 

De asemenea, se pune și întrebarea: de ce era nevoie de un contract de peste 100.000 de lei pentru a se stabili ce se va întâmpla cu parcările din municipiul Brașov, în condițiile în care acest lucru ar fi putut fi făcut de serviciile de specialitate din Primărie? Adică, acele servicii care au toate datele  despre parcările existente in Brașov și regimul lor, precum și despre terenurile unde pot fi trasate altele.

Nu în ultimul rând, semne de întrebare ridică și faptul că acest contract a fost semnat prin atribuire directă unui unui fost candidat al USRPLUS, chiar dacă nu din Brașov. Ca și în cazul contractului dintre primăria Brașov și consilierul județean USR Silviu Ivan-Nunvailer, nici aici nu se pune problema legalității procedurii. Legea a fost respectată. Însă, ca și în alte cazuri, este vorba de principii și de contradicția între mesajul electoral și comportamentul de după alegeri al USR şi al noii administraţii.

De altfel, dacă preluăm discursul USR de dinainte de alegeri, putem spune că acest contract a fost atribuit unui „prieten”. Singura deosebire este că „prietenul” nu mai este PSD-ist sau PNL-ist (cum reclama USR-ul în campania electorală), ci este USR-ist. Altfel, spus, rămânând în aceeași logică, putem spune că, din păcate, vedem aceeași piesă, dar cu altă distribuție. Și… cam fără  #oameninoiinpolitică…

 

Exit mobile version