Proiectul Autostrăzii Ploiești – Brașov nu avansează prea repede și, deși se vorbește de această arteră de mulți ani, nu a fost depășit stadiul analizei variantelor de traseu, a nodurilor de descărcare sau a altor detalii. Pentru a se stabili traseul acestei autostrăzi, proiectantul și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere trebuie să discute constant cu autoritățile locale, astfel încât autostrada sa nu “deranjeze”, dar și să fie benefică.
O astfel de discuție a avut loc marți, 11 noiembrie, la sediul Consiliului Județean Prahova, iar la întâlnire au participat reprezentanți ai consiliilor județene Prahova și Brașov, ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, ai companiei Consitrans (care realizează studiul de fezabilitate și a proiectului tehnic), dar și ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Conform reprezentanților Consiliului Județean Brașov, în timpul discuțiilor s-au analizat proiectele variantelor ocolitoare pentru localitățile Comarnic și Bușteni-Azuga, pentru care, anul trecut, Consiliul Județean Prahova a realizat Studiile de fezabilitate.
Discuțiile vor continua, pentru că, au anunțat reprezentanții administrației județene brașovene, “participanții au convenit că este nevoie de o nouă întâlnire, la finalul lunii ianuarie, în care proiectanții să se una de acord asupra punctelor de descărcare a traficului între DN 1, variantelor de ocolire a stațiunilor montane și autostradă”.
Consiliul Județean Prahova și Ministerul Apărării Naționale, “reclamați” de proiectantul autostrăzii
După întâlnirea de marți, președintele Consiliului Județean Prahova, Iulian Dumitrescu, a declarat că “ne dorim ca viziunea Consiliului Județean Prahova să fie complementară cu cea a CNAIR, astfel încât să reușim să reușim să construim proiecte fiabile pe termen lung. Ne dorim, de asemenea, implicarea CNAIR în realizarea centurilor de pe Valea Prahovei, pentru că sunt lucrări de o importanță națională”.
Relația dintre proiectant și consultant nu pare a fi una foarte bună. De altfel, în luna decembrie a anului trecut, când fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, reproșa firmei Consitrans că nu a respectat graficele de realizare a documentațiilor, reprezentanții companiei au răspuns, printr-un comunicat de presa ca nu s-a putut încadra în termene și din cauza administrației judetene.
“Predarea (documentațiilor – n.r.) nu a fost posibilă din cauza informațiilor contradictorii și constrângerilor venite din partea Consiliului Județean Prahova”, se arată în comunicatul amintit.
Tot atunci, Consitrans a menționat că au fost probleme și cu Ministerul Apărării Naționale: “Analiza proiectului Autostrăzii Ploiești-Brașov a trebuit modificată, de exemplu, pentru că MApN a transmis inițial că nu sunt obiective militare pe traseu ca apoi să se răzgândească și să anunțe că autostrada se suprapune cu terenurile de instrucție din Predeal și Râșnov”.
Practic, în acest moment, în acest moment, proiectul pare în etapa în care se caută acel traseu convenabil, care să nu deranjeze pe nimeni, ci să aducă numai beneficii. Cel mai probabil, discuțiile privind traseul din Valea Prahovei vor mai dura, având în vedere că nu este exclus ca variantele propuse pentru șoseaua de mare viteză să se “suprapună” peste unele proiecte de dezvoltare gândite de autoritățile județene si locale. De asemenea, nu este exclus ca astfel de discuții să apară și în județul Brașov, având în vedere autostrada trece prin zona turistică Predeal-Brașov-Râșnov.