CNAIR a cerut Certificatul de Urbanism pentru Autostrada Braşov – Bacău. 7 primării din județul Brașov trebuie să își dea avizul

Consiliul Judeţean Braşov va elibera Certificatul de uranism pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi a Proiectului Tehnic de execuţie pentru autostrada Braşov – Bacău, a anunţat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA, prin Asocierea Search Corporation SRL – Primacons Group SRL care realizează documentaţiile de proiectare, a solicitat încă din 28 septembrie 2021 Consiliului Judeţean Braşov eliberarea documentului. În prezent, CJ aşteaptă primirea avizelor din partea autorităţilor publice locale al căror teritoriu administrativ este străbătut de viitoarea şosea de viteză A13.  

Autorităţile publice locale care trebuie să îşi dea avizul pentru eliberarea de către Consiliul Judeţean a Certificatului de Urbanism sunt primăriile municipiilor Braşov şi Codlea, alături de cele din Hălchiu, Bod, Sânpetru, Hărman şi Prejmer.  În data de 10 decembrie 2021, Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR a avizat Studiul şi Raportul Alternativelor de Traseu – Analiza Muticriterială de Traseu Etapa 2, în cadrul căruia a fost definitivat traseul autostrăzii A13. Planul de situaţie al variantei finale pentru sectorul de drum cuprins între Braşov şi Bacău a fost transmis Consiliului Judeţean Braşov. 

Conducerea CNAIR a solicitat administraţiei judeţene ca la emiterea certificatelor de urbanism pentru viitoarele proiecte de dezvoltări industriale sau de construcţii în zona adiacentă autostrăzii să ţină cont de traseul aprobat şi totodată să fie solicitat în prealabil avizul sau acordul specific al CNAIR. De asemenea, specialiştii CNAIR au cerut sprijinul autorităţilor publice din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale străbătute de viitoarea autostradă în ceea ce priveşte accesul în teren pentru realizarea unor investigaţii necesare elaborării studiului de fezabilitate: măsurători topografice, foraje geotehnice, cercetări arheologice. 

Finanţare europeană prin POR 2014 – 2020

Studiul de Fezabilitate şi Proiectul Tehnic de Execuţie pentru Autostrada Braşov – Bacău beneficiază de finanţare nerambursabilă în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.  Traseul autostrăzii Braşov – Bacău începe la nord de municipiul Codlea, acolo unde este prevăzută realizarea unui nod rutier care să lege A13 de viitoarele tronsoanele Braşov – Făgăraş şi Ploieşti – Braşov din autostrada A3. 

 „Construirea autostrăzii Braşov – Bacău este un obiectiv pe care l-am susţinut de la bun început, împreună cu colegii de la Consiliul Judeţean Covasna. Am participat la mai multe întâlniri de lucru cu reprezentanţii CNAIR care împreună cu proiectanţii au prezentat diverse variante de traseu. Toate acestea au fost analizate cu primarii şi specialiştii în urbanism din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale prin care trece autostrada. Varianta de traseu definitivată este cu siguranţă cea mai fezabilă şi cea care integrează toate necesităţile de transport pentru fiecare localitate în parte. Am convingerea că implementarea celor trei proiecte de autostrăzi care străbat judeţul nostru va rezolva descongestionarea traficului din întreaga zonă periurbană a municipiului Braşov, va asigura accesul la obiectivele importante din proximitate, aşa cum este Aeroportul Internaţional Braşov şi va elimina traficul de tranzit din localităţi”, a spus preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea.

Stadiile autostrazilor spre Braşov

Reamintim că Braşovul este vizat în trei proiecte de autostradă, unele aflate la început, altele ceva mai avansate cu documentaţiile, însă niciuna în faza de construcţie propriu-zisă. Astfel, segmentul Braşov – Făgăraş din autostrada A3, în lungime de 48 de kilometri, este în faza de elaborarea a Stiudului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic, în urma procedurilor de achiziţie desfăşurate de CNAIR contractul fiind atribuit asocierii Search Corporation – Protelco – Like Consulting – Mega Muhendislik Musavirlik AS (Mega Engineering Consulting Inc.).

În ceea ce priveşte tronsonul Ploieşti – Braşov din autostrada Bucureşti – Braşov, proiectul este în faza de completare/revizuire a Studiului de Fezabilitate şi elaborare Proiect Tehnic, realizată de firma Consitrans SRL. În momentul de faţă, Etapa 1 din Analiza Multicriterială de Traseu este încheiată, fiind propuse cinci posibile variante de traseu pentru segmentul Ploieşti – Braşov. În perioada următoare, acestea vor fi discutate şi analizate cu factorii de decizie din judeţele Prahova şi Braşov şi cu autorităţile şi instituţiile teritoriale implicate în procesul de aprobare şi avizare a proiectului. 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.