Parcarea de tip „Park & ride” din Bartolomeu va fi cu 85 de milioane de lei mai scumpă decât s-a estimat în anul 2019, când a fost realizat studiul de fezabilitate. De atunci, pentru această investiție, pentru care municipalitatea brașoveană a obținut o finanțare europeană, a fost făcut și proiectul tehnic, iar arhitectul care l-a realizat, Alexandru Fotescu, a stabilit că este nevoie de unele lucrări neanticipate în urmă cu trei ani, când a fost realizată prima estimare.
Mai exact, miercuri, în ședința de plen a Consiliului Local Brașov, a fost supusă aprobării aleșilor noua valoare a proiectului: 139 milioane de lei, în loc de 55 milioane de lei, estimarea din anul 2019. Creșterea de 85 de milioane a fost explicată de arhitectul Alexandru Fotescu, cel care a realizat proiectul tehnic.
„În baza unui calcul sumar, putem face un calcul al metrului de parcare: 1.050 euro pe pentru pătrat, fără TVA”, a spus arhitectul.
Creșterea generală a prețurilor și identificarea unor lucrări ce nu au fost luate în calcul în anul 2019 sunt principalele cauze ale creșterii spectaculoase a valorii proiectului, a spus Fotescu. Printre altele, el a menționat că în anul 2019, când a pregătit studiul de fezabilitate, nu a fost luat în calcul faptul că pânza freatică este la o adâncime de patru metri, astfel că nu au fost luate în calcul unele lucrări.
Ce alte lucrări mai trebuie realizate în plus, față de cele estimate în anul 2019:
- Parcarea va fi una „puternic ventilată”, ceea ce înseamnă că va fi nevoie de amenajarea a două curți de iluminare (care nu erau prevăzute în documentația inițială). Pentru realizarea acestora se sapă două gropi la adâncimea de 6 metri.
- Realizarea unui zid de sprijin pentru a proteja o clădire învecinată parcării. dar va fui nevoie de pereți de beton, la adâncimea de 14 m.
- relocarea unor utilități, inclusiv a conductei de apă care alimentează localitățile Codlea și Ghimbav.
- Amenajarea unei gospodării de apă la subsol.
Parcarea va avea patru niveluri – dintre care două la subsol – și este configurată pentru aproximativ 700 de autoturisme, plus câteva autocare și microbuze. De asemenea, vor exista amenajări pentru persoanele cu dizabilități.
Terasa parcării va fi înierbată, iar pentru o parte din energia electrică va fi produsă cu ajutorul panourilor fotovoltaice.
Pentru realizarea proiectului a fost accesată o finanțare europeană, însă diferența de 85 milioane de lei nu este cheltuială eligibilă.
Mlaștina de la „Municipal” le-a dat bătăi de cap și proiectanților Sălii Polivalente
Faptul că în Stadionului Municipal terenul este mlăștinos este cunoscut de multă vreme, încă din perioada în care s-a construit stadionul (care între timp a fost demolat). De asemenea, proiectanții care au pregătit documentația pentru Sala Polivalentă au fost puși în situația de a găsi o soluție tehnică pentru construcție, care să permită ridicarea ei pe un teren mlăștinos.
Fii la curent cu cele mai importante știri din Brașov, direct pe telefonul tău. Descarcă aplicația BrasovMetropolitan pentru iphone-ul tău!


În copilărie această zonâ până la Ancora (fab.cabluri) erau 4 lacuri . La construirea Stadionului Municipal în anul 1970 sau făcut operații de asanare , cam 3 m. de zgură iar peste sa turnat cam 1 m. de beton . Nu au fost probleme cu băltirea până la demolare în 2008 . Acuma după mai bine de 14 ani sau găsit (inventat) probleme la teren .Bani ochi dracului și se pot împărți frățește .