Parcarea de tip „Park & ride” din Bartolomeu va fi cu 85 de milioane de lei mai scumpă decât s-a estimat în anul 2019, când a fost realizat studiul de fezabilitate. De atunci, pentru această investiție, pentru care municipalitatea brașoveană a obținut o finanțare europeană, a fost făcut și proiectul tehnic, iar arhitectul care l-a realizat, Alexandru Fotescu, a stabilit că este nevoie de unele lucrări neanticipate în urmă cu trei ani, când a fost realizată prima estimare.
Mai exact, miercuri, în ședința de plen a Consiliului Local Brașov, a fost supusă aprobării aleșilor noua valoare a proiectului: 139 milioane de lei, în loc de 55 milioane de lei, estimarea din anul 2019. Creșterea de 85 de milioane a fost explicată de arhitectul Alexandru Fotescu, cel care a realizat proiectul tehnic.
„În baza unui calcul sumar, putem face un calcul al metrului de parcare: 1.050 euro pe pentru pătrat, fără TVA”, a spus arhitectul.
Creșterea generală a prețurilor și identificarea unor lucrări ce nu au fost luate în calcul în anul 2019 sunt principalele cauze ale creșterii spectaculoase a valorii proiectului, a spus Fotescu. Printre altele, el a menționat că în anul 2019, când a pregătit studiul de fezabilitate, nu a fost luat în calcul faptul că pânza freatică este la o adâncime de patru metri, astfel că nu au fost luate în calcul unele lucrări.
Ce alte lucrări mai trebuie realizate în plus, față de cele estimate în anul 2019:
- Parcarea va fi una „puternic ventilată”, ceea ce înseamnă că va fi nevoie de amenajarea a două curți de iluminare (care nu erau prevăzute în documentația inițială). Pentru realizarea acestora se sapă două gropi la adâncimea de 6 metri.
- Realizarea unui zid de sprijin pentru a proteja o clădire învecinată parcării. dar va fui nevoie de pereți de beton, la adâncimea de 14 m.
- relocarea unor utilități, inclusiv a conductei de apă care alimentează localitățile Codlea și Ghimbav.
- Amenajarea unei gospodării de apă la subsol.
Parcarea va avea patru niveluri – dintre care două la subsol – și este configurată pentru aproximativ 700 de autoturisme, plus câteva autocare și microbuze. De asemenea, vor exista amenajări pentru persoanele cu dizabilități.
Terasa parcării va fi înierbată, iar pentru o parte din energia electrică va fi produsă cu ajutorul panourilor fotovoltaice.
Pentru realizarea proiectului a fost accesată o finanțare europeană, însă diferența de 85 milioane de lei nu este cheltuială eligibilă.
Mlaștina de la „Municipal” le-a dat bătăi de cap și proiectanților Sălii Polivalente
Faptul că în Stadionului Municipal terenul este mlăștinos este cunoscut de multă vreme, încă din perioada în care s-a construit stadionul (care între timp a fost demolat). De asemenea, proiectanții care au pregătit documentația pentru Sala Polivalentă au fost puși în situația de a găsi o soluție tehnică pentru construcție, care să permită ridicarea ei pe un teren mlăștinos.
În copilărie această zonâ până la Ancora (fab.cabluri) erau 4 lacuri . La construirea Stadionului Municipal în anul 1970 sau făcut operații de asanare , cam 3 m. de zgură iar peste sa turnat cam 1 m. de beton . Nu au fost probleme cu băltirea până la demolare în 2008 . Acuma după mai bine de 14 ani sau găsit (inventat) probleme la teren .Bani ochi dracului și se pot împărți frățește .