Primăria vrea să amenajeze în Bartolomeu o zonă de Park&Ride la Bartolomeu, pentru acrește atractivitatea sistemului public de transport. Practic, proiectul prevede construirea unei parcări de 1000 de locuri, unde cei care vin cu mașina proprie în oraș, își pot lăsa vehiculul, pentru a călători apoi în continuare, cu transportul în comun.
Proiectul se află într-o fază incipientă, în care Municipalitatea a lansat procedura de achiziţie pentru realizarea studiului de fezabilitate şi a documentaţiei tehnice. Acest contract este estimat la 135.051 lei. Pe lîngă Studiul de fezabilitate, câştigătorul contractului va elabora şi studiul de trafic, studiul topografic şi un studiu geotehnic.
Parcare cu 1000 de locuri, la capătul de linie RATBV Municipal
Potrivit caietului de sarcini, realizarea park&ride-ului presupune construirea unei clădiri cu destinaţia de parcare multietajată, care din punct de vedere arhitectural să se încadreze în reglementările urbanistice aprobate pentru zona respectivă. Parcarea ar trebui să aibă o capacitate de aproximativ 1.000 de locuri, cu spaţii tehnice, două căi de acces la intrare şi două de ieşire şi zece spaţii funcţionale destinate utilizatorilor de maşini electrice şi hibride.
Amplasamentul identificat pentru parcarea de tip Park&Ride-ul de la Bartolomeu are 10.000 de metri pătraţi şi se află la capătul de linie de la Stadionul Municipal, la intersecţia dintre şoseaua Cristianului (care face legătura între DN73 de la intrarea în Braşov) şi Calea Făgăraşului (E68), lângă fostul stadion Municipal. Park&ride-ul va fi în apropierea terminatului de transport public, ce este capăt de linie pentru traseele RATBV de pe liniile 5 (spre Astra – uzina Roman), 16 (spre Livada poştei), 9 (spre Rulmentul), 23 (spre Sasturn), 23B (spre Triaj), dar şi staţie pentru liniile 24 (din Stupinii Noi spre Livada Poştei) şi 28 (de la IAR Ghimbav/ Fundăturii spre Livada Poştei).
Trei amenajări park&ride propuse pentru Brașov
Zona a fost aleasă pentru o astfel de investiție, întructât potrivit unor date din Planului de Mobilitate Urbană Durabilă a Braşovului, peste 60% dintre oamenii care intră în Braşov prin această zonă de nord, sunt din rândul celor care fac naveta zilnic, îndreptându-se spre Centru. Ei nu au însă la dispoziție niciun fel de utilități care să îi încurajeze să renunțe la mașina proprie pentru transportul pulic. Astfel, acest park&ride ar trebui îi încurajeze să să își lase vehiculul personal, în viitoarea parcare, și să își continu drumul cu transportului în comun. Pentru asta însă proiectul acestei amenajări ar trebui să fie complementat îcu un pachet complex de măsuri pentru creșterea calităţii sistemului de transport public.
Park&ride-ul de la Bartolomeu este unul dintre cele trei cuprinse în lista ataşată Planului de Mobilitate Urbană Durabilă a Braşovului Alte două propuneri există pentru zona gării CFR şi zona capătului de linie Rulmentul.
O firmă din București are toate șansele să realizeze Studiul de fezabilitate pentru construirea unui park&ride la terminalul RATBV de […]
1 Comentariu
Adica un drum de 15-30 minute din afara orasului plus 10 minute in oras se transforma lejer in peste 40 minute petrecute in statie, in autobuz si pe jos.
Oricum poetic spus, sau cinic: “pentru a crește atractivitatea sistemului public de transport”
Folosim tehnologii de tip Cookie ce permit stocarea de informații pentru a personaliza conținutul și anunțurile publicitare afișate în funcție de interesele și/sau profilul dumneavoastră.Ok
Adica un drum de 15-30 minute din afara orasului plus 10 minute in oras se transforma lejer in peste 40 minute petrecute in statie, in autobuz si pe jos.
Oricum poetic spus, sau cinic: “pentru a crește atractivitatea sistemului public de transport”