Progres extrem de slab pe șantierul liniei de cale ferată Apața-Cața (28,2 km), parte a Coridorului feroviar Rin- Dunăre, este constatarea ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, după ce a fost miercuri pe șantier.
„Contractul, semnat în anul 2020, a ajuns la doar 17,5 % progres fizic și în continuare se prefigurează întârzieri. Am solicitat conducerii CFR Infrastructură să ia toate măsurile necesare pentru ca lucrările de reabilitare să se finalizeze la sfârșitul anului viitor (2024). În cazul în care situația nu se îmbunătățește, mă aștept să fie aplicate sancțiuni contractuale dure. Este un proiect important pentru transportul feroviar românesc și european pe care Asocierea de constructori greci, francezi și români trebuie să îl trateze cu maximă seriozitate”, a a scris ministrul pe rețelele de socializare, după a mers pe șantier.
2026, termenul estimat de CFR Infrastructură pentru finalizarea lucrărilor
Lucrările la sectorul de cale ferată Apața – Cața sunt realizate de Asocierea RailWorks (Asocierea Aktor SA (lider asociere), Alstom Transport S.A. si Arcada Company SA), în baza unui contract semnat în anul 2020 în valoare de 2,7 milioane de lei. Conform informațiilor disponibile pe site-ul CFR SA, lucrările vor fi gata în luna februarie a anului 2026.
Pe acest sector de cale ferată sunt proiectate două tuneluri mari, Ormeniș (7 km) și Homorod (5 km)., iar pentru realizarea acestora constructorul a achiziționat patru „cârtițe” (tunnel boring machine), iar pentru vara aceasta a fost programată începerea săpăturilor. Lungimea tunelurilor realizate pe subsecțiunea Apața – Cața, Magistrala IV feroviară, va fi de 12 kilometri, aproape jumătate din întreaga lungime a subsecțiunii, de 28 de kilometri.