Fostul primar al Brașovului, George Scripcaru, și-a prezentat marți programul electoral pentru alegerile locale din anul 9 iunie , iar cele mai multe proiecte propuse de el vizează infrastructura rutieră. Astfel, fostul primar al municipiului a propus 20 de soluții pentru „aerisirea” traficului în oraș, de la lărgirea unor drumuri, la construirea unor pasaje, parcări sau realizarea unui tunel. De altfel, multe dintre aceste proiecte au fost scoase „de sub cheie”, pentru că ele au fost prezentate și cu ceva ani înainte de anul 2020.
Poate printre cele mai “exotice” dintre aceste investiții propuse de fostul primar a fost tunelul prin Tâmpa, un proiect ce a fost luat în calcul și în anul 2015, iar de atunci nu s-a mai spus nimic de el.
Acum fostul primar al Brașovului l-a readus în atenția publică și încercat să ofere argumente în favoarea proiectului:
- „În Salzburg, Austria, există așa ceva (tunel – n.red). Prin el circulă și autobuzele, troleibuzele, dar și traficul ușor”;
- „Această ieșire, de la Star pe strada Tâmpei este foarte posibilă și foarte ușor de executat”;
- „Este o lucrare de referință. Am identificat proiectul. Când s-a dezvoltat cartierul Răcădău (în anii 1980, n.r.), asta era soluția pentru accesibilitate înspre și dinspre cele două zone. Este o lucrare foarte curajoasă. La momentul respectiv a fost un concurs de soluții realizate de Universitatea Ioan Mincu, iar cei care au propus soluția tunelului au fost premiați”.
Pe de altă parte, George Scripcaru a omis să amintească câteva dintre problemele legate de acest proiect:
- Contextul istoric în care a fost propus terenul, respectiv perioada comunistă, când se putea demola orice pentru a se construi altceva;
- Costul investiției și sursa de finanțare;
- Faptul că Tâmpa este arie protejată;
- Faptul că tunelul ar ajunge lângă vechile ziduri de apărare ale Cetății, la mică distanță de Bastionul Postăvarilor.
Fii primul care comentează