Directorul Companiei Național de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol a anunțat vineri că a semnat contractul pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției autostrăzii Brașov – Bacău (care face parte din A 13: Sibiu – Brașov – Bacău). Prin acest Studiu de Fezabilitate va fi stabilită valoarea estimată a investiției, dar și traseul optim al drumului de mare viteză.
„CONSITRANS SRL are la dispoziție 81,20 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni pentru finalizarea acestui Studiu de Fezabilitate. Finanțat prin Programul Transport, Studiul de Fezabilitate va reprezenta baza construcției autostrăzii Brașov-Bacău (A13), cu o lungime estimată de 164 km”, a anunțat directorul CNAIR.
Pentru realizata documentației tehnice a mai fost încheiat un contract, anul 2020, cu firma Search Corporation & Primacons Grup SRL, însă acesta a fost reziliat în anul 2022. Contractul pentru proiectarea autostrăzii Braşov – Bacău a fost câştigat cu o ofertă de 20 de milioane de lei, faţă de estimarea CNAIR de 30 de milioane.
Traseul autostrăzii, propus consultantul anterior a fost contestat de locuitorii din Hărman, care au și depus o petiție semnată de 662 de persoane, care solicitau ca autostrada să nu treacă prin satul Podu Oltului (care aparține de comuna Hărman).