Un tren Inter Regio pe ruta Brașov – București Nord, atacat cu pietre azi-noapte. Rama afectată a fost retrasă din circulație

Trenul IR 16008, compus din rama Alstom Coradia, care circulă în relația Brașov – București Nord, a fost retras din circulație, după ce a fost atacat cu pietre în zona Chitila și i s-a spart un geam, informează CFR Călători.

‘În data de 09.03.2025, la trenul IR 16008 cu circulație în relația Brașov – București Nord, tren compus din rama Alstom Coradia, în zona Chitila, ca urmare a acțiunii unor răufăcători care au aruncat cu pietre la trecerea trenului, s-a produs spargerea unui geam lateral de la unul dintre vagoanele ramei. Alstom a comunicat că va reține de la circulație rama afectată, până la remediere și că, începând cu data de 10.03.2025, trenurile IR 16001 și 16003 în relația București Nord – Brașov și, respectiv, IR 16002 și IR 16008 în relația Brașov – București Nord vor fi anulate, circulația acestora urmând a fi reluată imediat ce Alstom va permite repunerea în circulația a ramei afectate’, se arată într-un comunicat al CFR Călători.

Potrivit sursei citate, călătorii au fost preluați de celelalte trenuri operate de CFR Călători aflate în programul zilnic de circulație, trenuri care circulă la intervale orare apropiate de cele ale trenurilor Alstom Coradia temporar anulate.

Primul tren electric Alstom Coradia Stream din România: un start cu peripeții

Acesta este primul tren electric Alstrom Coradia Stream achiziționat de România în ultimii 30 de ani. Pe 20 noiembrie, România a marcat momentul istoric în transportul feroviar: prima cursă de pasageri a trenului electric Alstom Coradia Stream, operat de CFR Călători, între București și Brașov. La bord s-au aflat atunci și oficiali de rang înalt, printre care premierul Marcel Ciolacu (călătorind de la Sinaia la Brașov) și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (îmbarcat la Buftea).

Anul trecut, entuziasmul lansării a fost rapid temperat: a doua zi după prima cursă, trenul a fost scos din circulație din cauza unor erori ale computerului de bord. După remedierea problemelor tehnice, trenul a fost repus în circulație pe 22 noiembrie, operând două curse zilnice.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.