Deputatul PSD Brașov Augustin Hagiu: „Transportatorii rutieri de mărfuri autohtoni riscă să piardă rapid lupta cu competitorii”

Transporturile rutiere autohtone se îndreaptă către digitalizare, sustenabilitate și optimizare operațională, influențată de reglementările europene, noile tehnologii și criza de șoferi însă, piața de transport este încă în etapa de „foaie de parcurs” și CMR tipărit, susține deputatul PSD Brașov Augustin Hagiu.


Din punct de vedere al digitalizării și automatizării, implementarea sistemelor telematice pentru monitorizarea flotelor în timp real este parțial realizată, suportând însă costuri semnificative în timp ce pentru facturarea electronică și digitalizarea documentelor de transport (e-CMR) nu există un orizont de timp, iar optimizarea rutelor și gestionarea eficientă a încărcărilor necesită creșterea utilizării inteligenței artificiale pentru optimizarea rutelor și gestionarea eficientă a încărcărilor dar asta înseamnă noi costuri.
În ceea ce privește sustenabilitate și reducerea emisiilor, tranziția către camioane electrice și pe hidrogen, în contextul Green Deal – nu este fiabilă pentru acest tip de transport, iar utilizarea biocombustibililor și LNG (gaz natural lichefiat) pentru reducerea amprentei de carbon a fost abandonată.

„Impunerea unor taxe de drum mai mari pentru vehiculele poluante precum și introducerea unei taxe de poluare în impozitul anual, sunt măsuri ce nu fac altceva decât să scoată și mai mult în afara competiției acest sector economic. Din punct de vedere al schimbărilor legislative, transporturile se vor confrunta cu aplicarea strictă a «pachetului mobilitate» ce afectează atât cabotajul cât și detașarea șoferilor, dar și cu creșterea cerințelor privind timpul de repaus și odihnă, în acest sens regulamentul 561/06 devenind aproape neaplicabil, fiind complicat de către politicienii care au dorit să-și justifice prezența în Parlamentul European prin numeroase amendamente. Autoritățile se bazează la control doar pe programe
de analiză, fără a implica factorul uman, așa cum este normal. Declinul este evident și pare că nu poate fi oprit”, a explicat deputatul brașovean.

România are nevoie de un restart al industriei transporturilor

Lipsa șoferilor și creșterea salariilor în sectorul transporturilor coroborat cu neatractivitatea domeniului datorată violenței, furturilor, lipsei parcărilor cu dotare de confort minim și timpilor mari de așteptare la încărcare și descărcare sau controalele excesive conduc la un interes orientat doar către venituri.
Camioanele autonome și sistemele de asistență la condus nu se pot implementa într-un interval mediu de timp având, mai degrabă, imaginea unor povești de domeniul științifico-fantastic.
Creșterea cererii pentru transportul de mărfuri pe distanțe lungi este o realitate anormală ce contrazice politicile de transport ale Uniunii Europene.
Taxele mai mari vor duce la scumpirea serviciilor de transport iar tendința este clară ținând cont de faptul că de 2 ani, creșterile sunt semnificative în UE și urmează să aibă aceeași manifestare și în România. Scumpirile le plătesc consumatorii, deci populația.
Aceasta este analiza sintetică a situației industriei de transport în UE respectiv diferența mare dintre ce se „dorește” și ce se „primește” de la Comisia Europeană.
În concluzie, deputatul PSD Brașov susține că România trebuie să promoveze urgent un pachet de măsuri legislative care să ofere un impuls un start sau un restart al industriei transporturilor, pe mai multe planuri: social, fiscal, acces la profesie și formare profesională.


„Sectorul de transport este în regres! Războiul din Ucraina se termină iar acest context, trebuie să ne găsească cu această industrie operativă, care sa funcționeze corect. Nu prea mai e timp de «one by one» trebuie «all in» iar miza o reprezintă 2,5 % din PIB”, a avertizat deputatul PSD Brașov, Augustin Hagiu.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.