
Puse la dispoziția utilizatorilor cu titlu gratuit în luna decembrie anul trecut, cargo-bicicletele de la centrul din Piața Sfântul Ioan (din spatele aripii noi a Hotelului Aro Palace) au deja la activ câteva mii de kilometri, fiind folosite atât pentru transport de marfă, cât și pentru plimbări de agrement sau romantice.
Proiectul a fost inițiat de Asociația Metropolitană de Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov, actuala Asociație de Transport Public Brașov (ATBV) mizând pe un grant oferit de EIT Urban Mobility, programul City Raptor. HUB-ul din spatele Hotelului Aro Palace a fost lansat în decembrie 2024 și testat până în luna mai 2025. Din luna Iunie 2025, proiectul a fost preluat de către Agenția Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă (AMB) sub egida unui proiect de cercetare denumit PROMISE și finanțat prin programul Driving Urban Transitions.
Una dintre biciclete a parcurs peste 3.300 de kilometri
La Hub-ul din Piața Sfântul Ioan sunt disponibile 2 biciclete cargo (pentru transport de marfă), una mai ușoară și manevrabilă care poate transporta până la 150 kg, iar cealaltă puțin mai mare gândită pentru a transport până la 180 kg – în prezent echipată și cu un scaun special pentru transportul copiilor.
În total, cele două biciclete au parcurs, în total, 5,546km, dintre care cea mai grea are la activ 3233 km km, iar cealaltă 2313 km (aceasta a fost defectă timp de două săptămâni).
Cu cargo – bicicleta la Lidl sau pe Dealul Lempeș
În prezent cel mai des bicicletele sunt folosite de persoane și companii din Centrul Istoric pentru alimentarea restaurantelor, unităților de cazare sau pur și simplu a gospodăriei. Există și o cerere ridicată pentru agrement. Seara și în weekend mulți părinți își plimbă copii pe sub Tâmpa dar bicicletele sunt îndrăgite și de cupluri fiind o abordare mai creativă a unei întâlniri romantice.
Pentru alimentare / cumpărături, bicicletele au fost utilizate pentru deplasări la Lidl (de pe AI. I. Cuza), Kaufland (de pe Avram Iancu), dar și centrele la comerciale de pe Calea București, la AFI Mall sau la Coresi. Pentru agrement, vehiculele au fost folosite pentru excursii pe Aleea de sub Tâmpa, la Pietrele lui Solomon (alimentare la izvor). Au fost și „destinații exotice”, precum lacul de la Ghimbav sau Dealul Lempeș.
Bicicletele sunt folosite cel mai frecvent dimineață și în jurul prânzului pentru alimentare dar și seara după ora 18.00, pentru agrement. Serviciul are în prezent înrolați puțin peste 100 de utilizatori din care 20-30 sunt recurenți (adică folosesc bicicleta săptămânal sau aproape zilnic).
Cererea pentru aceste biciclete este foarte mare, iar Asociația Metropolitană Brașov caută soluții pentru a achiziționa încă o bicicletă.
Fii primul care comentează