Chiar dacă este o cale ferată importantă, magistrala feroviară Brașov – Sibiu, utilizată pentru transportul tehnicii militare la Baza NATO de la Cincu este, încă, neelectrificată, chiar dacă aceste lucrări au fost luate în calcul de mulți ani. Deocamdată, proiectul este doar în etapa studiilor de fezabilitate. Astfel, în luna iulie a acestui an, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a lansat o licitație în valoare de peste 122 de milioane de lei (fără TVA) pentru elaborarea studiilor de fezabilitate și a documentațiilor tehnice necesare electrificării mai multor linii feroviare din județele Brașov, Sibiu și Mureș.
Pe lista liniilor ferate pentru care urmează să se realizeze documentația sunt și sectoarele Brașov – Podu Olt (126,8 km), respectiv Podu Olt – Sibiu – Vințu de Jos (169,5 km), valoarea estimată a contractului fiind de 69.663.000 de lei, fără TVA. Termenul de realizare a documentațiilor este de 15 luni de la emiterea ordinului de începere a serviciilor.
Pentru fiecare dintre cele două segmente de cale ferată a fost depusă câte o ofertă, iar dosarele sunt acum în faza evaluării tehnice, estimarea reprezentanților CFR SA (care administrează infrastructura feroviară) fiind că această etapă se va încheia în 15 noiembrie.
Cine a depus oferte pentru sectoarele de cale ferată Brașov – Sibiu:
- Brașov-Podu Olt (valoarea estimată fără TVA: 32.750.000 lei): Asociere: I.S.P.C.F. (lider), Baicons Impex S.R.L., TPF Inginerie SRL, pentru Lotul 1;
- Lot 2: Podu Olt-Sibiu-Vințu de Jos (valoarea estimată fără TVA: 36.913.000 lei): Asociere: Baicons Impex S.R.L. (lider), I.S.P.C.F., TPF Inginerie SRL, pentru Lotul 2.