
Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA a finalizat miercuri străpungerea Tunelului Mureni, o etapă majoră în reabilitarea liniei de cale ferată Brașov – Sighișoara, parte a Coridorului european Rin – Dunăre. Este un tunel cu cale dublă, realizat prin Metoda Austriacă Nouă (NATM – New Austrian Tunneling Method), tehnologie care permite controlul permanent al stabilității frontului și al deformării căptușelii, relatează portalul Club Feroviar.
Tunelul Mureni, situat între halta Mureni și stația Vânători, județul Mureș, are o lungime totală de 740,44 m, fiind alcătuit dintr-o parte naturală de 590 m și două tranșee de acces – 69,74 m la intrare și 80,70 m la ieșire.
Pe de altă parte, reprezentanții Asociației Pro Infrastructura au precizat că „mai este până când tunelul va fi gata: urmează pereții-casetă (turnarea căptușelii interioare), suprastructura (piatră spartă, traverse, șine, electrificare) și desigur finisajele. Detalii seci pentru călătorii obișnuiți care vor să știe când vor merge cu trenul pe-aici. Răspunsul scurt: cândva prin 2027”.
În această perioadă se lucrează și la tunelurile din județul Brașov: Ormeniș (7,1 km) și Homorod (5,2 km), străpungerea fiind realizată cu ajutorul unor TBM-uri (Tunnel Boring Machines), cunoscute sub denumirea populară de „cârtițe”.
Fii primul care comentează