Reprezentanții instituțiilor de care depinde certificarea și autorizarea viitorului Aeroport Internațional Brașov-Ghimbav au fost prezenți joi la Brașov pentru o întâlnire cu comisia de coordonare a proiectului. Potrivit președintelui Consiliului Județean, Adrian Veștea, Autoritatea Aeronautică Civilă Rmână (AACR), RA ROMATSA SA – Administratia Română a Serviciilor de Trafic Aerian și-au trimis reprezentanți la Brașov, pentru a vizita pe teren șantierul aeroportului, înainte de începerea procedurilor de certificare și autorizare a acestui proiect.
„Sunt foarte optimist după discuțiile de astăzi cu reprezentanții celor două instituții privind sprijinul pe care îl are proiectul nostru. Este notabil, în primul rând, că cele două instituții și-au nominalizat reprezentanți permanenți care să monitorizeze și să sprijine evoluția proiectului nostru. Acești experți au analizat timp de șase ore progresele făcute de Consiliul Județean Brașov și au stabilit, împreună cu echipa noastră, toate etapele necesare de parcurs, începând de astăzi până în ziua în care aeroportul va fi funcțional. Este o zi importantă pentru noi, având în vedere că în anii precedenți acest gen de abordare interinstituțională nu a fost posibilă. Am avut astăzi recunoașterea evoluției proiectului nostru, confirmată atât de către AACR cât și de ROMATSA SA, dar cel mai important rezultat al zilei de astăzi îl constituie calendarul clar de acțiuni pe care trebuie să le întreprindem alături de aceste instituții pentru a avea un aeroport certificat, funcțional și competitiv la Brașov“, a spus președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea.
Pista de 2820 de metri și calea de rulare alfa sunt finalizate
Construcția Aeroportului Internațional Brașov – Ghimbav a început în 2008 și șantierul a fost suspendat, după finalizarea construcției pistei, în toamna anului 2014. În 2016 proiectul a fost reluat, mai întâi cu realizarea unor expertize și a unor documentații, pentru verificarea investiției și a lucrărilor care au rămas de făcut.
În acest an a pornit din nou șantierul, cu realizarea căilor de rulare, a platformei de îmbarcare-debarcare și a canalizării din zona pistei. Aceste lucrări au ca termen de finaliare 20 octombrie 2018.
Până acum, în proiectul aeroportului a fost finalizată doar pista, care are o lungime de 2820 de metri și o lățime de 60 de metri, iar în această săptămână va fi finalizată și calea de rulare Alfa.
În paralel cu lucrările la platforma de îmbarcare-debarcare, este în curs de atribire și contractul pentru următoarele 9 obiective ale aeroportului, printre care clădirea energetică, remiza PSI, posturile de control acces, rețelele interioare ale aeroportului și platforma antisuflu. Potrivit președintelui CJ, Adrian Veștea, Comisia de licitație evaluează o singură ofertă, pentru contractul estimat la 28,6 milioane lei fără TVA. „Pentru acest contract s-au înscris două oferte, însă una nu a îndeplinit condițiile de eligibilitate. În acest moment, Comsia de licitație a făcut evaluarea din punct de vedere tehnic și se află în perioada de evaluare economică a ofertei. Dacă totul merge bine, sperăm ca în două săptămâni să semnăm și acest contract, pentru proiectarea și execuția următoarelor 9 obiective de la aeroport“, a declarat Adrian Veștea.
Fii primul care comentează