Atelierul CoderDojo de la Grădinița nr. 3 a fost lansat în weekend, în prezența viceprimarului Costel Mihai, a inspectorului școlar Cristina Besner și a doi reprezentanți ai Coder Dojo Tech Academy București, Adrian Petre și Radu Tebeică. Cei 15 preșcolari participanți la atelier au fost inițiați în programul Scratch Junior de Constantin Adrian (mentor voluntar), ajutat de doi tineri liceeni inimoși: Vartolomei Mircea și Suciu Bogdan, dar și de cei mai tineri mentori – Buta Mihai-Luca și Buta Anastasia.
„Sunt plăcut surprins să vad cum cei mici încep sa înveţe cum se pot crea mici programe sau aplicaţii pe calculator prin combinarea de linii de cod. Rapiditatea cu care am văzut că cei mici învaţă să programeze mă face să cred că acest tip de cursuri vor deschide noi orizonturi copiilor şi îi ajuta pe aceştia să treacă uşor din postura de utilizatori în dezvoltatori de aplicaţii software. Generaţia mea învăţa la gradiniţă să facă primele litere pentru a fi pregătiţi pentru şcoala primară. Acelea erau limitele şi cerinţele pe care le puteam avea de la un copil de 5-6 ani. Contextul actual, dar în special viitorul apropiat, care va fi unul digital, ne cere să ne pregătim copiii într-un mod diferit faţă de cel cu care am fost noi obişnuiţi“, a spus viceprimarul municipiului Braşov, Costel Mihai, care a participat la deschiderea CoderDojo de la Grădiniţa nr. 3.
„Tot mai mulţi copii îşi petrec timpul în faţa televizorului, calculatorului, device-uri-lor în general. Agresivitatea, comportamentul antisocial şi insensibilitatea la violenţă sînt provocate de unele desene animate sau jocuri de calculator. De aceea, am dorit iniţierea acestui Dojo în unitatea noastra pentru a contribui la dezvoltarea creativităţii, gândirii logice, creşterea stimei de sine, prin iniţierea copiilor preşcolari în elemente de programare, cu ajutorul programului Scratch Junior“, a declarat Georgiana Buta.
Programul pilot pornit la Grădinița nr. 3 ar putea fi dezvoltat și în alte unități de învățământ din Brașov
Programul ar urma să fie ezvoltat și în alte unități de învățământ din Brașov. Inspectorul școlar școlar Cristina Besnea susține, de altfel o astfel de idee. Reprezentanții CoderDojo Tech Academy București sunt și ei interesați de extinderea programului:
Prin CoderDojo Tech Academy ne propunem să sensibilizăm și comunitățile locale, părinții și profesorii, în ceea ce privește importanța dezvoltării de competențe digitale în contextul evoluției permanente a pieței muncii la nivel local dar și global. Doar printr-un efort comun, susținut, vom reuși să facem din acest proiect o inițiativă sustenabilă care să ghideze mai multe generații de copii de aici înainte. Ne dorim să dezvoltam competențele digitale ale elevilor, astfel încât aceștia să beneficieze de un start mai bun în societatea și în piața modernă a muncii. Conform raportului Future of Jobs realizat de Forumul Economic Mondial abilitățile necesare pentru a fi competitiv în viitor sunt rezolvarea de probleme complexe, gândirea analitică și creativitatea. Pentru copii, dezvoltarea de competențe digitale–cel mai probabil prin ore de programare– duce la dezvoltarea acestor trei abilități “moderne”. Brașovul este primul oraș unde echipa din spatele CoderDojo Tech Academy va deschide noi dojo-uri”, au menționat cei doi mentori ai CoderDojo București.
Fii primul care comentează