Din această săptămână, la Primăria Braşov intră în funcţiune sistemul electronic de preluare a documentelor şi plată a taxelor, impozitelor şi amenzilor. Aceasta este partea finală a proiectului lansat în mandatul trecut, pentru extinderea programului de digitalizare a serviciilor primăriei. Investiţia, care a costat 2.837.126,47 lei, din care reprezintă o finanţare eligibilă nerambursabilă atrasă de Municipalitate, în 2018, din Fondul Social European de 2.344.798,50 lei.
Proiectul a avut în vedere simplificarea relaţiei dintre cetăţean şi instituţia publică, prin punerea la dispoziţie a unui sistem self-service, unde cetăţenii pot depune acte, pot solicita eliberarea unor acorduri şi autorizaţii sau pot face plăţi de taxe, impozite ori amenzi. Tot în cadrul acestui proiect, Primăria Braşov pune la dispoziţia cetăţenilor 1000 de semnături electronice, gratuit.
Una dintre noutăţile proiectului este roboţelul de „serf-services”
Roboţelul de self-service se află la intrarea în Primărie. Are un meniu simplu, intuitiv, astfel încât utilizarea lui să fie facilă pentru majoritatea braşovenilor. Acest terminal interactiv pentru servicii electronice şi management documente are ecran tactil, tastatură antivandal, trackball pentru navigare pe ecran. El va permite permite apelarea serviciilor electronice programate, are un cititor de carte de identitate, un inscriptor şi cititor de coduri de bare, un scanner intern pentru documente și un POS pentru realizarea plăţilor electronice.
„Sistemul este interactiv, fiecare ecran conduce către pasul următor, astfel încât este foarte ușor de utilizat. Ca flux, cetățeanul va trebui să aibă cartea de identitate – pentru că aceasta se scanează, se preiau datele cetățeanului, iar în funcție de demersul ales se solicită și actul pe care dorește să îl depună în terminal. Colegii de la Centrul de Informații pentru Cetățeni, la o anumită oră, preiau din terminal actele depuse de cetățeni. Totodată, acestea sunt scanate și atașate la numărul de înregistrare. Practic, ele merg și pe fluxul electronic către primărie, și fizic,fiind descărcate și preluate. Se pot efectua și plăți cu cardul, contactless sau cu introducerea PIN-ului din tastatură. Practic, acest funcționar public electronic ne ajută să nu mai avem interacțiune cu funcționarul și ne putem descurca singuri, pas cu pas, prin demersurile electronice pe care le pune la dispoziție”, a explicat Gabriela Vlad, director Direcția Tehnologii Informaționale și Servicii electronice, din cadrul Primăriei Brașov.
Prin implementarea acestui proiect, început în anul 2018, Municipalitatea a reușit să dezvolte serviciile electronice pe care le oferă cetățenilor, prin implementarea de noi soluţii tehnice şi servicii furnizate online către cetăţeni, astfel:
- accesul în portalul de servicii publice a fost modernizat, prin noi modalităţi de conectare, utilizând cont de utilizator sau e-mail;
- platforma de plăţi electronice a fost modernizată, prin integrarea fluxului de plată online în demersurile electronice pentru obţinerea unor documente;
- a fost instalat un terminal interactiv self-service pentru predare documente şi acces la servicii electronice, inclusiv plata cu cardul bancar;
- componenta geoportal a fost modernizată prin implementarea de noi aplicaţii şi hărţi pentru consultarea certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construire, consultarea şi participarea cetăţenilor în procesul de avizare a planurilor urbanistice;
- a fost introdusă platforma pentru raportare indicatori de activitate şi de performanţă, analize complexe destinate publicului;
- Primăria are disponibile servicii de identificare video, utilizate în vederea emiterii certificatelor digitale calificate în cloud şi în vederea validării contului de utilizator în portal;
- Municipalitatea pune la dispoziția brașovenilor 1.000 de certificate pentru semnături electronice, care pot fi utilizate utilizabile pentru semnarea electronică a 10.000 de documente în relația cu primăria;
Fii primul care comentează