Primăria Brașov renunță la banii europeni pentru două trasee pentru bicicliști. Care sunt argumentele municipalității brașovene

Două trasee pentru bicicliști din municipiul Brașov, pentru care primăria a obținut o finanțare europeană în anul 2020 nu vor mai fi amenajate. Astfel, în ședința de plen a Consiliului Local Brașov de mâine vor fi aprobate două proiecte de hotărâre privind rezilierea contractelor de finanțare prin Programul Operațional Regional, la inițiativa municipiului Brașov.

Prin aceste proeicte europene, în Brașov ar fi urmat să se amenajeze două trasee pentru bicicliști, respectiv Traseul 1 (Terminal RATBV Poienelor – Gara Brașov – Bulevardul Victoriei – Centrul Civic, cu o lungime de 6 km) și Traseul 2 (Terminal RATBV Valea Cetății – Terminal Poienelor, cu o lungime de aproximativ 4 km). Valoarea celor două proiecte era de aproximativ 12 milioane de lei.

Pentru cele două investiții, Primăria Brașov a încasat bani europeni (aproximativ 500.000 de lei), însă sumele au fost rambursate Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene în cursul acestui an.

Decizia de anulare a contractelor a fost luată în urma unor analize realizate în luna iulie la nivelul Comisiei Tehnico-Economice (CTE) de la Nivelul Primăriei Brașov.

Argumentele CTE pentru anularea contractul de finanțare pentru Traseul 1:

  • Din lungimea totală a traseului (6,15 km) a fost obținută autorizația de construire pentru 3,28 km, pentru diferența de 2,87 km nefiind eliberat aviz din partea CFR;
  • La începutul tronsonului pe B.dul Al. Vlahută, axul pistei coincide cu traseul bordurilor stradale, pista fiind situata atât pe trotuar cat și pe carosabil, urmând ca traseul pistei să se suprapună cu parcarea de pe traseu, ocupând o banda de cca. 2m din aceasta. Tot pe B.dul Alexandru Vlahuță traseul se suprapune cu linia stâlpilor de iluminat și a unei stații de autobuz, iar spre sfârșitul tronsonului în zona verde axul pistei se intersectează cu poziția unui copac;
  • Pe B.dul Gării pista ocupa 75% din banda 1 și zona verde, unde sunt și stâlpi de iluminat, fapt pentru care traseul troleibuzelor va trebui deviat în banda 2 de circulație lucru care nu poate fi posibil deoarece captarea la firul de contact va naște tensiuni mari in linia de contact și pot produce ruperi.
  • Pe B.dul Victoriei traseul pistei de biciclete se suprapune cu poziția stației de autobuz motiv pentru care in aceasta zona se necesita relocarea stației de autobuz.
  • Pe traseul pistei s-a observat lipsa bordurilor mari si mici, defecțiuni la fundația drumului pe anumite zone și capace de cămine de vizitare deteriorate, care necesita înlocuire ca parte a proiectului, inclusiv modernizarea suprafețelor de trotuare acolo unde pista de biciclete trece pe suprafața trotuarului chiar dacă sunt considerate activități neeligibile în cadrul proiectului.
  • Pe B.dul Victoriei amplasamentul pistei de bicicleta este situat spre zona de parcări publice fapt pentru care traversarea conducătorilor auto, pietonilor și copiilor de pe trotuar spre zona de parcări este periculoasă deoarece este necesară traversarea pistei de biciclete prin zone neamenajate.

Argumentele CTE pentru anularea contractul de finanțare pentru Traseul 2:

  • Soluția tehnică prevedea desființarea a 243 de locuri de parcare;
  • În urma amenajării pistelor, pe unele străzi ar fi rămas trotuare foarte înguste;

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.