După mulți ani în care nu a făcut decât lucrări mărunte de reparații și întreținere la clădirea Gării Mari din Brașov și a refuzat constant propunerile Primăria Brașov, care s-a oferit să o preia în administrare și să o modernizeze, CFR Infrastructură a găsit soluția pentru transformare acestei „porți de intrare” în oraș, într-un spațiu ceva mai prietenos: o închiriază unui investitor.
Directorul Regionalei CF Brașov, Ioan Pintea, a anunțat că investitorul privat care va prelua clădirea Gării Brașov va realiza lucrări de modernizare a spațiilor pentru călători, dar va amenaja și spații comerciale, după modelul celor de la Aeroportul Internațional Henri Coandă.
„Se va aplica modelul implementat cu succes la aerogara de la Aeroportul Internațional Henri Coandă. Practic, în incinta gării se va amenaja un mini-mall. De asemenea, firma căreia i se va închiria spațiul va realiza și lucrări de modernizare. Printre altele, una dintre scările din salonul principal va fi transformată scară rulantă și se va monta un lift special pentru persoanele cu dizabilități”, a declarat Pintea.
Contractul de închiriere se va încheia în urma unei licitații, iar lucrările de modernizare vor dura între 14 și 25 de luni. „Noi sperăm ca în primăvara anului viitor să fie semnat contractul de închiriere. Firma care va obține contractul va lucra pe etape, astfel că în toamna anului viitor sperăm să se vadă primele rezultate”, a mai spus Pintea.
În ultimii ani, CFR a făcut doar strictul necesar la reparații
Începând de anul trecut, la Gara Brașov s-au făcut mai multe reparații. Printre altele, a fost reparată cupola, au fost schimbate ferestrele și s-a reparat pasajul pietonal subteran. „Din nefericire, imediat după ce s-au terminat lucrările la pasaj au apărut grafitti, așa că a trebuit să o luăm de la capăt”, a menționat directorul regionalei. De asemenea, au fost montate uși cu senzori, dar Pintea a spus că acestea stau mai mult deschise, pentru că în fața lor stau la fumat tot felul de oameni.
În acest comtext de altfel, Pintea susține că, pe lângă schimbarea aspectului, închirierea gării către o companie privată va rezolva și problema oamenilor străzii, care își fac de lucru prin gară: „Firma care se va ocupa de administrarea gării se va ocupa și de pază și de asigurarea curățeniei, iar interesul ei va fi ca în incintă să nu mai poată sta chiar oricine”.
Reparațiile la peroane sunt cu semnul întrebării
Dacă în ceea ce privește clădirea gării reprezentanții CFR au anunțat că lucrările de modernizare ar putea începe în primăvară, despre reabilitarea peroanelor nu se pot spune prea multe lucruri. Pintea a precizat că acestea vor fi reparate odată cu modernizarea tronsonului de cale ferată Brașov – Predeal, proiect despre care nu se știe când va fi implementat.
„Segmentul dintre Brașov și Predeal este cel mai complicat. Pentru a se putea asigura o viteză de 160 de kilometri la oră, este nevoie de realizarea unor tuneluri dar și de devierea traseului pe anumite porțiuni. Astfel de lucrări sunt extrem de costisitoare și, deocamdată nu a fost rezolvată problema finanțării”, a precizat Pintea.
Deocamdată, se schimbă pavajul din fața Gării
De puțin timp, au început și lucrările de refacere a pavajului din fața Gării, respectiv a porțiunii care aparține CFR. „Lucrările sunt ample, pentru că se reface inclusiv fundația, cea din beton fiind înlocuită cu una din straturi de pietriș cu diferite granulații. Din acest moment, constructorul mai are la dispoziție trei săptămâni pentru a finaliza lucrările”, a anunțat directorul Regionalei CF Brașov.
Cum CFR a început să reabiliteze pavajul care îi aparține, municipalitatea brașoveană a anunțat că va face același lucru cu zona pe care o are în administrare (cele două parcele sunt separate printr-o mică rigolă din fața chioșcurilor). „Noi vom efectua reparațiile în paralel cu cele realizate de CFR”, a anunțat administratorul public al Brașovului, Miklos Gantz.
2 Trackbacks-uri / Pingbacks-uri