Aeroportul Braşov, garantat de Căncescu, Scripcaru şi Niţă

Lucrările la pista aeroportului de la Ghimbav au început (din nou) de câteve zile. De această dată, pentru ele garantează nu doar preşedintele Consiliului Judeţea, Aristotel Căncescu, ci şi primarul Braşovului, George Scripcaru, şi ministrul delegat pentru Energie, Constantin Niţă.
Dacă pentru pistă toată lumea s-a pus de acord, inclusiv şeful Vectra, Marcel Butuza declarând că „pista va fi gata până în luna  noiembrie”, ceva detalii mai sunt de  pus la punct în privinţa echipamentelor de monitorizare a zborului. ROMATSA nu a stabilit deocamdată cu ce echipamente vine şi cu cât va contribui la Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav.

 

A treia inaugurare! Scripcaru: „Pentru mine e prima, poate aduc noroc!”
Investiţia de la Aeroportul Braşov – Ghimbav a fost inaugurată din nou vineri (a treia oară din 2008 încoace), de data aceasta sub forma unei vizite de lucru.
Noutatea, la a treia inaugurarea, este prezenta primarului Braşovului, George Scripcaru, şi a ministrului Energiei, Constantin Niţă, care au declarat amândoi că sprijină investiţia. Primul dintre ei, cu o eventuală participare financiară la realizarea terminalului- o investiţie care se va face de anul viitor încolo, pentru că „oricum, municipiul Braşov nu a prevăzut în acest an, bani în buget pentru acest obiectiv”, după cum a declarat chiar Scripcaru.

 [scrollGallery id=39]

ROMATSA vine cu bani, dar nu ştie cu cât
Tot de anul viitor, când se va dicuta şi realizarea turnului de control şi dotarea cu echipamente de monitorizare a zborului, va intra in schemă şi ROMATSA. Preşedintele CJ, Aristotel Căncescu, declară că ROMATSA va aduce echipamente în valoare de peste 11 milioane de euro. Aflat şi el la vizita de lucru pe şantierul aeroportului, directorul tehnic al ROMATSA, Ştefan Niţă, l-a cam contrazis, declarând vineri că nu se pune problema unei participări cu o sumă atât de mare. De altfel, în protocolul semnat cu CJ nu este specificată nicio sumă, iar ROMATSA nu a făcut încă un calcul exact. „Vor fi câteva milioane, dar în niciun caz 12, ci mult mai puţine”, a declarat Ştefan Niţă.

 

Investiţia trebuie să rămână publică, cere ROMATSA
De ştiut este că pentru ca ROMATSA să vină cu echipamente proprii, pe care să le ofere gratuit viitorului aeroport, terminalul va trebui făcut printr-o investiţie publică, nu în parteneriat public-privat sau prin concesionarea către un privat, aşa cum a avut în vedere CJ până acum. Aristotel Căncescu a declarat vineri că de fapt, asta este şi una dintre mizele colaborării cu municipiul Braşov.  „Având în vedere experienţele anterioare cu investitorii privaţi, îmi doresc o asociere cu Primăria Braşov, care are un potenţial financiar mult mai mare decât CJ. Sper că primarul Braşovului şi ministrul Constantin Niţă vor contribui la finanţarea lucrărilor la aeroport”, a declarat Căncescu. 

Butuza promite: pista e gata până în noiembrie!
Până se va ajunge la construirea terminalului şi la dotarea cu echipamente, rămâne lucrul la pista aeroportului. Marcel Butuza, patronul SC Vectra Service SRL a declarat că toată lucrarea va fi gata până la sfârşitul lunii noiembrie.
Pista aeroportului va avea o lungime de 2.820 de pentru şi o lăţime de 45 de metri (60 de metri, cu tot cu acostament). Investiţia se ridică la 12,76 de milioane de euro (fără TVA), finanţarea fiind asigurată dintr-un împrumut contratat de CJ. Având oo pistă de asemenea dimensiuni, pe aeroportul din Braşov vor putea ateriza avioane din categoria mediu şi lung curier, de tip Boeing 776. 

Specialiştii consideră că pentru a se putea susţine, aeroportul Braşov trebuie să primească în jur de un milion de pasageri pe an. De altfel, singurul aeroport rentabil din ţară este cel de la Bucureşti, toate celelalte fiind «pe pierderi».

Follow and like us:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*