Doar doi din cei patru ofertanţi au rămas în cursa pentru desemnarea constructorului autostrăzii Comarnic-Braşov, au declarat pentru Capital surse apropiate negocierilor. Conform acestor surse, comisia desemnată pentru alegerea partenerului care va proiecta, construi şi finanţa tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov (58 kilometri), ar putea atribui acest contract la finele lunii august-prima parte a lunii septembrie.
La sfârşitul lunii februarie, până la termenul limită, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a primit candidaturi în vederea preselecţiei în cadrul procedurii de dialog competitiv pentru atribuirea contractului de concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov de la patru companii sau asocieri.
Cele patru “oferte” au fost depuse de China Communications Construction Company Ltd (cea mai mare companie de construcţie de autostrăzi din China), asocierea formată din companiile româneşti deţinute de Dorinel Umbrărescu (Spedition UMB şi Tehnostrade), asocierea formată din firmele Vinci, Strabag şi Aktor, respectiv asocierea Impregilo SpA şi Salini SpA, care între timp a devenit grupul Salini Impregilo.
Surse din cadrul CNADNR au declarat pentru Capital.ro că din cursa pentru acest proiect au ieşit chinezii şi companiile deţinute de Dorinel Umbrărescu. Astfel, cei doi ofertanţi care au rămas în luptă sunt Vinci-Strabag-Aktor şi Salini-Impregilo.
Potrivit unor surse apropiate grupului Salini-Impregilo, care a depus candidaturi şi la celelalte proiecte în concesiune: Centura de Sud a Capitalei, care va lega A1 de A2, respectiv Craiova-Piteşti, negocierile au intrat în ultima etapă. De altfel, premierul Victor Ponta, cel care anunţa în primăvară ca nu va mai candida la parlamentare dacă autostrada Comarnic-Braşov nu va fi gata în 2016, declara în urmă cu o lună că ministrul Dan Şova l-a înştiinţat că negocierile pentru Comarnic-Braşov se află într-un stadiu destul de avansat.
Cel mai probabil, asocierea care va fi desemnată câştigătoare este cea formată din companiile Vinci-Strabag şi Aktor, în situaţia în care Salini-Impregilo au disponibilitatea financiară să construiască doar o singură autostradă, iar cea mai atragătoare italienilor pare a fi Centura de Sud.
sursa: regiuneacentru.ro/ capital.ro
Fii primul care comentează