Cum va arăta drumul de După Ziduri?

parcare biblioteca 1

Foto: Andrei Paul – Nikon

Municipalitatea brașoveană lucrează de câțiva ani la planul de amenajare și dezvoltare a zonei Pârâul Graft – După ziduri. Proiectul, ce va fi implementat în două etape prevede realizarea unei parcări în zona Bibliotecii Județene „George Barițiu” și a unui drum care să facă legătura între Livada Poștei și Maternitatea Brașov, astfel încât o parte a traficului rutier să fie deviat de pe strada Mureșenilor.

Pentru parcarea de la Biblioteca Județeană George Barițiu, Consiliul Local Brașov a adoptat deja Planul Urbanistic de Detaliu:
* parcarea va avea o capacitate de 348 de locuri și va fi „îngropată” în deal;
* construcția va avea patru etaje subterane terasate ce vor urma configurația inițială a dealului. Acoperișul va fi parțial înierbat;
* pentru asigurarea accesului la intersecția Drumului Poienii cu Strada Lungă se va amenaja un sens giratoriu.

Documentația tehnică referitoare la varianta ocolitoare a Cetății Brașovului este în analiză, reprezentanții municipalității declarând că în momentul de față se caută cea mai bună soluție tehnică, astfel încât  artera să nu afecteze nici mediul, nici ansamblul istoric pe lângă care va trece. Inițial, pentru realizarea acestui proiect s-a luat în calcul săparea a două tunele, primul în zona Bastionului Graft şi al doilea în vecinatatea Turnului Negru, pentru construirea căruia era nevoie de străpungerea blocului de stâncă pe care este amplasat turnul. Ulterior s-a venit cu o altă propunere: realizarea unui singur tunel, cu o lungime de aproximativ 600 de metri, având ca punct de pornire zona Liceului „Aprily Lajos”. Acum, a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov, Sorin Toarcea, „proiectantul şi Primăria Braşov caută cea mai bună soluţie tehnică”.
Ideea realizării unei artere rutiere pe După Ziduri are și contestatari, printre care și președintele Consiliului Județean Brașov, Aristotel Căncescu, care, atunci când a aflat despre proiect a spus că se va opune realizării lui, considerând că lucrările ar putea afecta grav monumentele istorice din zonă.

2 Comentarii

  1. Sint 100% impotriva!!! De ce? Pentru ca orice metru patrat de sosea in zona ”Dupa ziduri” strica toata frumusetea, linistea si farmecul zonei. Sa faca, daca vor, tunel de langa BJud pana in Prund sau pana pe Tocile, dar sa nu fie sosea langa promenada.

  2. Adică geaba și-au adjudecat terenurile de acolo băieții din gașca lui Scripcaru, dacă nu să-și ia o groază de milioane de euro pe post de despăgubiri?!
    Că dac-ar fi să se rezolve problema ambuteiajului de la Poarta Schei (care nu durează decât de la 7.30 la 8.30) atunci soluția cea mai ieftină ar fi aleea Tiberiu Brediceanu care-i gata asfaltată și merge bine-mersi pe sub Tâmpa până la Piața Star.
    Pe când așa, de ce să nu-și tragă penalul ditamai șpăgile din construcția unui tunel aberant, bașca din rezolvarea problemei parcării pentru hotelul nou din clădirea CEC, prin pietonalizarea străzii Mureșenilor.
    Pentru că: cine hotărăște ce și cum cu Brașovul: prostimea, sau penalii oficiali care-s pe ciolan de ani grei?!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.