Cu o lună înainte de încheierea mandatului, primarul Brașovului, George Scripcaru, precum și cei doi vicepreședinți ai Consiliului Județean, Adrian Gabor și Mariana Câju, au organizat o conferință de presă în care au anunțat că în cursul acestei luni vor fi aprobate hotărârile privind asocierea celor două unități-teritorial administrative în vederea realizării Aeroportului Internațional. Acționar majoritar va fi Municipiul Brașov, care va deține 51% din acțiuni.
De asemenea, tot acum a fost terminată și documentația aferentă modificării Legii 297 din 2015, privind transferul unei suprafețe de teren de 200 de hectare de la Institutul Cartofului către consiliul Județean.
„În anexele anexele legii din 2015 s-au strecurat erori în ceea ce privește terenurile. Acum au fost clarificate aceste probleme, astfel că situația cadastrală corespunde cu cea reală, din teren. Aceste noi date fac obiectul propunerii de modificare a legii, iar toată documentația va fi dată tuturor parlamentarilor de Brașov, astfel încât toți să susțină un proiect unic”, a declarat vicepreședintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Gabor.
Cu parlamentarii se va întâlni prefectul Brașovului, Ciprian Băncilă, în cursul săptămânii viitoare.
Bonus: cinci hectare pentru extindere
Vicepreședintele CJ, Mariana Câju a afirmat că pentru finalizarea lucrărilor la aeroport, la o primă estimare, ar mai fi nevoie de aproximativ 30 de milioane de euro, pe lângă cele 24,72 de milioane de euro investite până acum.
Vezi AICI cum au fost cheltuiți cei 24,72 milioane de euro.
„Studiul de fezabilitate aferent lucrărilor ce mai trebuie efectuate va fi gata în 10 mai. Noi avem disponibilă suma de 3,5 milioane de euro, din contractul de împrumut semnat cu CEC. Având în vedere gradul de îndatorare al Consiliului Județean, nu mai avem posibilitate să asigurăm resursele financiare necesare finalizării lucrărilor. Este nevoie de implicarea Primăriei Brașov ca acționar majoritar”, argumentat Mariana Câju.
În schimb, cu un grad de îndatorare de 5%, Primăria Brașov stă foarte bine, iar primarul a anunțat a discutat deja cu instituții financiare despre posibilitatea contractării unui credit pentru aeroport și pentru modernizarea transportului în comun.
Ba mai mult, primarul a anunțat că municipalitatea are lângă aeroport un teren de aproximativ cinci hectare, care va putea fi utilizat pentru extinderile ulterioare.
„Am ajuns deja în punctul în care cunoaştem în detaliu toate aspectele acestui proiect. Avem o imagine clară a paşilor ce mai trebuie urmaţi. Cine va veni după alegeri, va primi un plan, o direcţie privind proiectul aeroportului” (George Scripcaru).
Spitalul Brașovului? Se rezolvă!
După ce luna trecută dr. Dan Grigorescu a anunțat că dorește organizarea unui referendum local pentru construirea unui nou spital la Brașov (vezi AICI întrebarea), primarul Brașovului a anunțat ieri, că după ultima dezbatere publică organizată de medicul brașovean, a discutat cu el despre proiectul noului spital. Ieri, primarul a declarat municipalitatea a identificat două terenuri pe care s-ar putea construi unitatea sanitară.
Prima propunere: O parcelă de lângă Institutul de Cercetări al Universității Transilvania
„În spatele Institutului de Cercetare al Universităţii Transilvania, dincolo de varianta ocolitoare a municipiului, avem aproximativ 12.000 de metri pătraţi. De altfel, şi terenul pe care s-a construit Centrul de Cercetări al Universităţii a fost propus inițial construirea spitalului, însă proiectul nu s-a mai materializat”, a declarat primarul.
A doua propunere: Terenul fostului stadion municipal
„În urmă cu doi ani, am alocat Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei terenul stadionului municipal, pentru a fi construit unul nou de către Compania Națională de Investiții. Nu am primit nici un răspuns. În următoarea şedinţă a Consiliului Local Braşov vrem să anulăm hotărârea prin care am atribuit terenul în vederea realizării acestui obiectiv”, a afirmat George Scripcaru.
El a precizat că acest teren poate fi luat în calcul pentru construirea spitalului. Dacă nu, el a spus că aici s-ar putea construi o sală polivalentă, cu o capacitate de 10.000 sau 12.000 de locuri.