Harta autostrazilor, doar pe hârtie! Romania e rușinea Europei la infrastructura rutieră. Cât de prost stăm în comparație cu vecinii din regiune

Romania, al doilea mare stat din Europa Centrala și de Est, rămâne codașă printre țările din regiune din punct de vedere al numărului de kilometri de autostradă raportat la populație și la suprafață. Cum se compară Romania cu celelalte țări din regiune, din punct de vedere al soselelor de mare capacitate?
 

Ultimele cifre centralizate de instituțiile europene sau de alte organisme datează din 2013-2014. De atunci, ân Romania au fost construite autostrăzi de puțin peste 100 de kilometri, în timp ce alte țări, în special Polonia, Cehia și Ungaria, au avansat mult mai rapid. Și aceasta, în condițiile în care, potrivit unor analize (vezi mai jos), unele țări precum Polonia au început mult mai târziu dezvoltarea susținută a proiectelor de infrastructură rutieră.

Câți kilometri de autostradă aveau țările central și est-europene în 2014 (sursa: NationMaster.com, care agregă date din CIA World Factbook și din alte surse):

Țara – Lungime totală autostrăzi (km) – Populație (mil. loc.) – Suprafață (mii km pătrați)
⦁    Polonia – 2.549 km – 38,6 mil. – 312,6 
⦁    Ungaria – 1.361 km – 9,8 mil. – 93
⦁    Croația – 1.280 km – 4,2 mil. – 56,6
⦁    Republica Cehă – 1.050 km. – 10,5 mil. – 78,8
⦁    România – 647 km – 19,5 mil. – 238,4
⦁    Bulgaria – 625 km – 7,1 mil – 111
⦁    Serbia – 618 km – 7 mil – 77,4 (fără Kosovo)
⦁    Slovenia – 598 km – 2 mil – 20,2
⦁    Slovacia – 580 km – 5,4 mil – 49

Un an mai târziu, în 2015, o analiză FinancialObserver.eu arăta că:

⦁    în Polonia erau finalizați 3.184 kilometri de șosele de mare capacitate pentru transport de mare viteză, reprezentând 42% din totalul planificat (peste 600 km în plus față de 2013-2014)
⦁    în Republica Cehă, erau finalizati 1.445 de kilometri de astfel de șosele – 66% din totalul planificat (cu aproape 400 km mai mult față de 2013-2014) 
⦁    în Ungaria – 1.527 de kilometri – 54% din totalul planificat (cu aproape 170 km mai mult decât 2013-2014)
⦁    în Slovacia – 670 de kilometri – 36% din totalul planificat (cu circa 90 km mai mult decât în 2013-2014, creștere similară cu a României, într-o țară cu populație și suprafata mult mai mici)

Potrivit unor date mai recente menționate de Wikipedia, fără citarea sursei:

⦁    În Bulgaria erau în funcțiune, în septembrie 2016, 786 km de șosele de mare capacitate
⦁    în Polonia erau în funcțiune, în ianuarie 2017, 3.274 km de șosele de mare capacitate
⦁    în Cehia, construcția de autostrăzi a încetinit considerabil începand din 2016, estimându-se că în 2017-2019 vor intra în folosință doar câteva zeci de kilometri de autostradă.

 
Sursa: hotnews.ro

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.