Senatorii vor dezbate în 23 septembrie Legea de aprobare a ordonanței care a „tras pe dreapta” transportul metropolitan

Senatorii din Comisia de Transport au dezbătut săptămâna trecută proiectul de lege privind aprobarea OUG 51 pentru modificarea și completarea Legii serviciilor de transport public local (prin care s-au prelungit licențele de transport pentru operatorii privați care efectuează curse interjudețene), urmând ca proiectul de lege să fie dezbătut în ședința de plen a Senatului din 23 septembrie. Dacă proiectul nu va fi votat de senatori, el va fi aprobat tacit, în forma forma inițială.  În cazul act normativ, Camera Deputaților este for decizional.

Senatorul USR Brașov, Allen Coliban a declarat că în ședința Comisiei de Transporturi cele mai multe dintre amendamente au fost respinse. „Când s-a discutat despre transportul metropolitan mi s-a spus de către reprezentanții Ministerului Transporturilor, dar și de către unii colegi din comisie că există niște erori făcute de administrația locală din Brașov, că atribuirile de contracte către RATBV nu sunt făcute în condițiile legii, că s-au făcut în condițiile unei legi abrogate”, a declarat parlamentarul brașovean.  

 Acesta a spus că în ședința comisiei s-a propus respingerea ordonanței, însă colegii din comisie nu au fost de acord: „De asemenea, am susținut restrângerea amendamentului prin care licențele nu sunt prelungite cu patru ani, ci până la data de 30 iunie 2020, timp suficient pentru a se face tranziția. Nici acest amendament nu a fost aprobat”. 

Senatorul PSD Marius Dunca: întrebați Primăria 

În Comisia de Transporturi mai este membru senatorul PSD Marius Dunca. Întrebat despre acest proiect de lege, acesta a dat un răspuns general: „Noi ascultăm opiniile pro și contra. În ceea ce privește contractele, trebuie să întrebați primăria (în Brașov, transportul metropolitan este gestionat de Asociația Metropolitană de Transport – n.red). (…) Putem să desfășurăm această activitate doar cu societatea comercială la care acționar este Primăria (RATBV – n.red) și atunci omorâm tot ce este în zona de buissnes. Sau, putem să impunem prin caietul de sarcini condiții cât mai bune pentru operatorii privați. Dar, nu putem să închidem ușa și să spunem că facem noi, statul. Implicarea statului poate omorî concurența”.

Întrebat dacă, prin aprobarea acestei legi nu a fost limitat accesul altor operatori pe piață, Dunca a spus că „trebuie să fim foarte atenți. Trebuie să lăsăm și operatorii economici. Ar trebui să lăsăm mediul privat să facă acest lucru. Dar și mediul privat trebuie să înțeleagă că trebuie să investească în calitatea serviciilor de transport”. 

Pe de altă parte,  reprezentantul Asociației Metropolitane de Transport Brașov, Dragoș David, a declarat că toate contractele  privind cursele metropolitan au fost încheiate cu respectarea legislației europene, care permite asociațiilor intercomunitare să semneze astfel de documente fără a fi nevoie de organizarea unei licitații. 

Reamintim că prin Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 51 / 2019 au fost prelungite licențele actualilor operatori privați până în anul 2023, fapt ce a blocat programul de extindere a RATBV-ului metropolitan. În acest moment, RATBV are trei linii metropolitane, respectiv 110 (Brașov – Cristian), 210 (Brașov – Ghimbav) și 420 (Brașov – Sânetru – Bod). Aceste trei linii sunt „dublate”  și de operatori privați. 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.