Ce trasee a pregătit Asociația Metropolitană de Transport Brașov și ce „note de plată” vor avea de achitat primările în care vor ajunge autobuzele RATBV

Asociația Metropolitană de Transport Brașov a pregătit mai multe trasee ce urmează a fi deservite de RATBV, dar a făcut și calculele pentru fiecare dintre ele. Baza de calcul a fost constituită de costul stabilit de operatorul de transport din Brașov, respectiv 6,95 lei/km. De asemenea, pentru fiecare traseu, reprezentanții asociației au avut discuții cu autoritățile locale. Datele privind extinderea transportului metropolitan sunt cuprinse în studiul de oportunitate, care urmează să fie aprobat de Consiliul Local Brașov în ședința de plen de vineri. 



În zona metropolitană deservită de către Asociația Metropolitană de Transport Brașov vor exista șapte coridoare de transport, fiecare dintre ele deservind una sau mai multe localități, omogene din punct de vedere economic sau social:

Coridorul 1 – deservește localitățile Cristian, Râșnov, Zărnești și Vulcan;
Coridorul 2 – deservește localitățile Ghimbav și Codlea;
Coridorul 3 – deservește localitățile Hălchiu și Feldioara;
Coridorul 4 – deservește localitățile Sânpetru și Bod;
Coridorul 5 – deservește localitățile Hărman, Prejmer, Teliu, Vama Buzăului, Tărlungeni și Budila.



Pe aceste coridoare vor fi înființate mai multe linii, intenția asociației fiind ca acestea să devină operaționale începând din luna decembrie a acestui an. 

Linia 220 : Brașov – Codlea (lungime 26,2 km) 

Stațiile și capetele de linie: STADIONUL MUNICIPAL Brașov – Service – Cărămidăriei – Colorom – Stadion – Centrul Istoric – Electrica – CODLEA NORD – Electrica – Muzeu – Primărie – Hornbach – Cărămidăriei – STADIONUL MUNICIPAL Brașov. 

Necesarul financiar de la bugetul local al municipiului Codlea pentru perioada decembrie 2019 -31 decembrie 2019 se ridică la suma de 124.388 lei, iar pentru anul 2020 necesarul financiar este de 1.676.661 lei, ambele sume fiind cu tot  cu TVA. 

Pentru această linie de transport public local a fost stabilit un preț de 5 lei al biletului și 170 lei al abonamentului.



Linia 130 : Brașov – Cristian – Râșnov – Zărnești (56,4 km) 

Stații: Stadionul Municipal Brașov – Service – Cărămidăriei – Facultativă MTI – Școală Cristian – Centru – Unitatea Militară – Lukoil – FS Râșnov – Romacril – Gară – Complex comercial – Monumentul Eroilor – Restaurant Transilvania – 1 decembrie 1918 – Celulozei – 13 Decembrie – Catedrala – Cap linie CEC – Catedrala – 13 Decembrie – Celulozei – 1 decembrie 1918 – Restaurant Transilvania – Monumentul Eroilor – Complex comercial – Gară – Romacril -Șoseaua Branului – Cap linie Râșnov – Biserica Râșnov – Primăria Veche – Mihai Viteazul – Lukoil – Unitatea Militară – Centru – Școală – Depozit ILF – Brintex – Cărămidăriei – Stadionul Municipal Brașov. 

Necesarul financiar de la bugetul local pentru perioada decembrie 2019 este de 512.568 lei. Necesarul financiar de la bugetul local pentru perioada 1 ianuarie 2020 – 31 decembrie 2020 se ridică la suma de 6.793.918 lei. Fiind un traseu comun cu Comuna Cristian și Orașul Râșnov, cele trei autorități vor stabili prin act administrativ împărțirea cheltuielilor
aferente acestui traseu. Ambele sume conțin TVA. 



Linia 140 : Brașov – Vulcan (lungimea: 28,4 km)

Stații: STADIONUL MUNICIPAL Brașov și centrul comunei Vulcan. 

Necesarul financiar de la bugetul local pentru decembrie 2019 este de 70.438 lei. Necesarul financiar de la bugetul local pentru perioada 1 ianuarie 2020 -31 decembrie 2020 se ridică la suma de 956.610 lei. Fiind un traseu comun cu Comuna Cristian, cele două autorități locale – Cristian și Vulcan – vor stabili prin act administrativ împărțirea cheltuielilor aferente acestui traseu. Ambele sume conțin TVA. 



Linia 310 : Brașov – Feldioara (lungime 46,6 km)

 Stații: STADIONUL MUNICIPAL Brașov – Gheorghe Doja – Conforest- Mondotrans – Troiță – Cetate – Centru – Reconstrucția – ROTBAV- Reconstrucția – Troiță – Centru – Mondotrans – Conforest – Bariera Bartolomeu – STADIONUL MUNICIPAL. 

Necesarul financiar de la bugetul local pentru perioada decembrie 2019 -31 decembrie 2019 se ridică la suma de 148.787 lei, iar pentru anul 2020 este de 2.010.275 lei. Ambele sume conțin TVA. 



Linia 320 : Brașov – Hălchiu (lungime: 34,3 km)

Stații tur : Stadionul Municipal Brașov – Zlatna – Conforest – Mondotrans – Podul Barsei – Avicola – Halchiu Centru – Satu Nou Centru – Cap de linie Satu Nou.
Stații retur : Cap de linie Satu Nou – Satu Nou Centru – Halchiu Centru – Avicola – Podul Barsei – MondoTrans – Conforest – Zlatna – Bariera Bartolomeu – Stadionul Municipal Brașov.

Necesarul financiar de la bugetul local pentru perioada decembrie 2019 -31 decembrie 2019 se ridică la suma de 106.659 lei, iar pentru anul 2020 este de 1.430.706 lei. Ambele sume conțin TVA. 



Linia 510 : Brașov – Hărman (Tineretului).  Lungime: 17,5 km

Stații:  TRIAJ Brașov – RAT Brașov – Daliei – Pr. Dimitrie Greceanu – Centru – Troiță Avram Iancu – TINERETULUI – Troiță Avram Iancu – Centru – Pr. Dimitrie Greceanu – Daliei – TRIAJ. 

Linia 511 : Brașov – Hărman (Podul Oltului). Lungime traseu: 29, 8 km

Stații: TRIAJ Brașov – RAT Brașov – Daliei Pr. Dimitrie Greceanu – Centru – Troiță Mihai Viteazul – Dor Mărunt – Oltului – Centru Podul Oltului – La troiță- ARINULUI – La Troiță – Centru Podul Oltului – Oltului Dor Mărunt – Troiță Mihai Viteazul- Centru – Pr. Dimitrie Greceanu – Daliei – TRIAJ Brașov.

Necesarul financiar de la bugetul local pentru perioada decembrie 2019 – 31 decembrie 2019 se ridică la suma de 114.309 lei. Extrapolând pentru anul 2020, necesarul pentru realizarea acestui traseu este de 1.521.351 lei. Ambele sume conțin TVA.  Aceste sume sunt necesare pentru operaționalizarea ambelor linii de transport public local (510 și 511) din localitatea Hărman.



Linia 520 : Brașov – Prejmer (lungime traseu: 36,5 km)

Stații: TRIAJ Brașov – RAT Brașov – Hărman Gară – Parc Industrial – Ing. Ioan Toma (facultativă) – Colegiul Țara Bârsei – Monumentul Eroilor – Biserica Sfinții Trei Ierarhi Vasile, Grigore și Ioan – Grindul Morii – Izvorul Cucu (facultativă) – Gara Mare – Pista carting (facultativă) – Târg (facultativă) – Grădiniță (facultativă) – Școala Gimnazială – Pictor A. Boanc – VIZAVIU – Pictor A. Boanc – Școala Gimnazială – Grădiniță (facultativă) – Târg (facultativă) – Pista carting (facultativă) – Gara Mare – Izvorul Cucu (facultativă) – Grindul Morii – Primărie- Biserica fortificată – Colegiul Țara Bârsei – Ing. Ioan Toma (facultativă) – Hărman Gară – TRIAJ Brașov.

Necesarul financiar de la bugetul local pentru perioada decembrie 2019 -31 decembrie 2019 se ridică la suma de 237.469 lei. Extrapolând pentru anul 2020, necesarul pentru realizarea acestui traseu este de 3.143.899 lei. Ambele sume conțin TVA. 



Linia 540 : Brașov – Teliu – Vama Buzăului (Lungime traseu: 85,8 km)

Stații tur: Triaj Brașov – Hărman Gară –  Prejmer Parc Industrial –  Colegiul Țara Bârsei – Mitropolit Andrei Șaguna – Dionisie Hodârnău  – Crivina – Rura Mica – Rura Mare – Peco – Facultativă Nicolae Bălcescu – Primăria – Lupu – Școala Teliu Vale – Pârâu Bozia – Viaduct. Stații retur: Scoala Teliu Vale – Parau Bozia – Viaduct – Poiana Florilor –  Poiana Florilor – Tunel – Acriș intrare/ieșire -Acriș –  Zimbri – Făbricuță – Buzăiel – Complex Cultural – Primărie – Vlad – Vama de Sus, Alina –  Cap de linie Vama de Sus. 

Necesarul financiar de la bugetul local pentru perioada decembrie 2019 – 31  decembrie 2019 se ridică la suma de 99.257 lei. Extrapolând pentru anul 2020, necesarul pentru  realizarea acestui traseu este 1.322.547 lei. Ambele sume conțin TVA. 

Linia 531 : Brașov – Tărlungeni (Purcăreni și Zizin). Lungime: 32,8 km
 
Stații : Cap linie Saturn – Gemenii – Izvor – Valea cu flori – Intrare Cărpiniș – Primărie – Podu Zizinului – Cap linie Zizin – Podu Zizinului – Școală Purcăreni – Cap linie Purcăreni – Școală Purcăreni – Primărie – Ieșire Cărpiniș – Valea cu flori – Izvor – Gemenii – Cap linie Saturn.



Linia 530 : Brașov – Tărlungeni (Cărpiniș). Lungime: 32,9 km
  Stații : Cap linie Saturn – Gemenii – Izvor – Valea cu Flori – Cărpiniș intrare – Primărie – Biserica evanghelică – Transformator – Cap linie Tărlungeni – Transformator – Biserica  evanghelică – Primărie – Cărpiniș intrare – Cărpiniș școală – Cap linie Cărpiniș – Cărpiniș școală  – Cărpiniș ieșire – Valea cu Flori – Izvor – Gemenii – Cap linie Saturn. 

Necesarul financiar de la bugetul local pentru perioada decembrie 2019 -31 decembrie 2019 se ridică la suma de 298.544 lei. Extrapolând pentru anul 2020, necesarul pentru realizarea acestui traseu este 1.975.537 lei.  Ambele sume conțin TVA. Aceste sume sunt necesare pentru operaționalizarea ambelor linii de transport  public local (530 și 531) din localitatea Tărlungeni. 

Linia 550 : Brașov – Budila (lungime traseu: 37,5 km)

Stații: Cap linie Saturn – Gemenii – Primărie – Cap linie Seaca nr.330. 

Necesarul financiar de la bugetul local pentru perioada decembrie  2019 – 31 decembrie 2019 se ridică la suma de 90.233 lei. Extrapolând pentru anul 2020,  necesarul financiar pentru realizarea acestui traseu este 1.194.871 lei.

 

2 Comentarii

  1. Linia Poiana Brasov-Rasnov unde este? Experimenral,chiar in sezon, daca ar exista linia aceasta, ar aduce numai beneficii

  2. Si daca primăriile nu susțin subvențiile, traseele se anulează și se revine la starea inițială cu monopol popa.

Dă-i un răspuns lui Florentina Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.