Având în vedere că în ultima perioadă a crescut volumul tranzacțiilor online, Raiffeisen Bank a transmis o avertizare în care este prezentat un set de recomandări pentru persoanele care folosesc acestă modalitate de plată. Această avertizare vine în contextul în care riscul golirii conturilor de către „hoţi informatici” este destul de mare.
Cum poți evita eventualele furturi informatice:
• Cumpărăturile trebuie făcute numai de pe site-uri securizate. Au un „lăcățel” în bara de adresa, iar link-ul începe cu https:// și nu cu http:// (S = securizat).
• Ofertele de pe pagini web necunoscute trebuie evitate, mai ales pe cele care par de nerefuzat – de cele mai multe ori, nu sunt reale. Cel mai bine este să fie folosite site-uri de pe care au mai fost făcute comenzi.
• Atenție la e-mailurile înșelătoare, la SMS-urile sau apelurile telefonice care îți cer datele. Codul PIN nu se spune nimănui. Nici numărul cardului, data de expirare, codul de autentificare sau parola. Raiffeisen Bank nu solicita niciodată, prin niciun fel de mediu datele personale.
• Este recomandat să se folosească un nume de utilizator și parole unice pentru fiecare cont. În acest fel este redus riscul de compromitere a conturilor, în cazul în care datele de acces ajung în posesia altcuiva.
• Cel mai sigur este să fie introduse datele cardului de fiecare dată când se fac cumpărături și să fie evitată salvarea lor pe site-urile comercianților.
• Link-urile primite pe e-mail sau prin mesaje pe rețelele de socializare ( chiar și de la prieteni) nu trebuie accesate. Uneori sunt spam-uri, trimise fără știrea destinatarilor și conțin viruși.
• Este recomandată verificarea frecventă a istoricului tranzacțiilor.
Dacă observi ceva neobişnuit: Blochează şi reemite cardul din Noul Smart Mobile. Dacă nu reuşeşti, sună la *2000 ăi te ajută operatorii băncii.
Când este indicat să-ti blochezi cardul şi să contactezi banca imediat:
• Tocmai ai dat curs unui e-mail sau telefon suspicios şi ai oferit datele cardului.
• Ai oferit informaţii despre contul sau cardul tau, în urma unei scheme de „imbogăţire rapidă”.
• Ai primit un mesaj sau un telefon suspicios care pare a fi de la banca sau de la un partener de afaceri si ai oferit informatii personale.
• Observi ceva neobişnuit la ATM, cum ar fi un dispozitiv ataşat.
• Observi o tranzacţie neobisnuitp în contul tău.
• Un angajat dintr-un magazin scoate cardul din perimetrul tau de vizibilitate pentru a-ţi procesa tranzacţia.
• Ti se cere să treci cardul prin mai multe dispozitive de plată – POS.
• Iti pierzi cardul si suspectezi o activitate frauduloasa.
Indivizii astia de la raiffeisen (intentionat) sa nu mai dea atatea sfaturi…faptuitorii astia ai bancii raiffeisen NE-AU ACCESAT ILEGAL CONTURILE SI NE-AU STERS SETARILE CREATE DE LA RUBRICA “SABLOANE’,INITIAL PENTRU PERSOANE JURIDICE (FINELE 2019) IAR ACUM ALE CELOR FIZICE (MAI 2020)…SE CHEAMA INFRACTIUNEA DE VIOLARE A CORESPONDENTEI!!!…ASTA IN CONDITIILE IN CARE CICA AI USER SI PAROLA PENTRU SECURIZAREA CONTULUI DE INTERNET BANKING SI AL APLICATIEI SMART MOBILE…magaria asta facuta in contextul obligarii sa treci la Noul Smart Mobile,o porcarie pe care nu sunt in stare sa o finalizeze de la inceputul anului 2019,de cand ne-au innebunit cu modificari la modificari…ASTIA ACTIONEAZA PRECUM INFRACTORII,ACCESANDU-NE ILEGAL CONTURILE SECURIZATE DE NOI,CHIPURILE PRIN PAROLA NUMAI DE NOI CUNOSCUTA…prin porcaria de “noul smart mobile” DIN 15 IUNIE 2020 TE OBLIGA SA FOLOSESTI DOAR DOUA DISPOZITIVE MOBILE SI DOAR UN NUMAR DE TELEFON,DE UNDE PANA ACUM PUTEAI ACCESA DE LA ORICE MOBIL,ORICE NUMAR SI ORICE CALCULATOR,PE LANGA USERNAME SI PASSWORD AVAND ELEMENTUL SEPARAT,DE SEWCURIZARE,TOKENUL FIZIC…ACUM TE OBLIGA SA INSTALEZI ALTE PORCARII GEN TOKEN SOFTWARE…PANA ACUM NU AU RASPUNS LA NICIUNA DIN CELE 4 SOLICITARI DE EXPLICATII:CINE,CAND SI DE CE MI-AU ACCESAT ILEGAL CONTUL MEU?…NE VOM ADRESA PARCHETULUI GENERAL,CACI SUNT INFRACTIUNI DE VIOLARE A CORESPONDENTEI SI ACCESARE ILEGALA A UNUI CONT INFORMATIC!