Elevi de 4 sau de 8 la Colegiul „Honterus” Brașov? Diferenţe majore între notele iniţiale şi cele de după contestaţii. Părinții cer Ministerului Educației să verifice situația

225 de elevi care au studiat la clase cu predare în limba germană de la Colegiul naţional „Johannes Honterus” au susţinut, la Evaluarea Naţională, şi proba suplimentară de Limba maternă. 

Acest examen a scos la iveală o situaţi mai puţin plăcută, după afişarea notelor iniţiale. 27 dintre candidaţi, care au considerat că trebuiau notaţi mai bine, au depus contestaţii. S-a dovedit că majoritatea aveau dreptate să aibă aşteptări mai mari, pentru că 24 dintre contestaţii au fost soluţionate cu punctaje mai mari în favoarea candidaţilor.

14 din cei 24 de elevi au obţinut  note mai mari cu cel puţin un punct, însă a existat şi un caz în care unul dintre candidaţi a obţinut 3,5 puncte în plus, în urma contestaţiei, ajungând de la nota 4,6, la 8,1!. 

Părinţii elevilor de la „Honterus” s-au arătat revoltaţi de această situaţie şi  au sesizat-o, printr-o petiţie, la Ministerul Educaţiei, cerând o verificare a modului în care s-a făcut corectarea lucrărilor la proba de Limba germană maternă din jueţul Braşov. Părinţii spun că diferenţele apărute între notele iniţiale şi cele de după contestaţii „crează îndoieli justificate cu privire la modul în care au fost evaluate TOATE LUCRARILE ELEVILOR”.

„Există diferențe de până la 3,5 puncte între notele obținute înainte și după recorectarea lucrărilor , situația fiind următoarea: 

  • din totalul de 28 lucrări contestate (27, conform IŞJ Braşov, n.n), după recorectare 25  (24, conform informaţiilor IŞJ) au obținut punctaje superioare (un procent de 89, 28 %). 
  • din cele 25 de lucrari care au obținut punctaje superioare, 14 au obținut punctaj suplimentar de peste 1 punct (56 %).
  • au fost 6 elevi care au obtinut peste 2 puncte diferență față de prima notă acordată.
  • a existat o situație în care elevul a primit după recorectare 3,5 puncte în plus față de prima notă obținută.

În contextul în care această situație ridică semne de întrebare cu privire la modul de evaluare al acestor lucrari, vă rugam să dispuneți recorectarea tuturor lucrărilor de limbă maternă (germană) din județul Brașov întrucat este foarte clar că lucrarile au fost subevaluate în prima etapă de corectare, iar consecințele care derivă din aceste erori afectează grav poziția în ierarhia de admitere la liceu și drepturile elevilor de a beneficia de o evaluare corectă, echidistantă și obiectivă a testelor susținute .
O astfel de situație nu ar fi putut fi anticipată, diferențele mari de notare aratând faptul că nu există certitudinea aplicării baremelor de corectare, evaluarea profesorilor corectori fiind subiectivă și superficială”, se arată în petiţia transmisă de un părinte, ministrului Educaţiei, Monica Anisie.

Şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Braşov a luat act de această sesizare, amintind că, în conformitate cu procedurile de corectare, contestaţiile au fost soluţionate în alt judeţ. De asemenea, IŞJ reaminteşte că, în cazul lucrărilor care au obţinut un punctaj cu mai mult de 1,5 în plus sau în minus după contestaţie urmează o a treia evaluare, tot în alt judeţ, iar nota obţinută va fi cea finală.

„În conformitate cu aliniatul (3) și (4), art. 8 din Ordinul M.E.N. nr. 4916 din 26.08.2019, în cadrul etapei de soluționare a contestațiilor, după încheierea evaluării lucrărilor, notele acordate după reevaluare sunt comparate cu cele acordate în etapa de evaluare inițială. În situația în care se constată o diferență mai mare de 1 punct, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea inițială și cea de la contestații, președintele comisiei de contestații numește o a treia comisie formată din alți doi profesori cu experiență, alții decât cei care au evaluat inițial lucrările în centrul de contestați. Reevaluarea se face după o nouă secretizare a lucrărilor, respectând cu strictețe baremul de evaluare și notare și toate procedurile de evaluare […]. Nota acordată de a treia comisie este nota finală a comisiei de contestații. Nota obținută în etapa de soluționare a contestațiilor este nota definitivă, indiferent de punctajul obținut, în plus sau în minus, față de nota acordată în etapa de evaluare inițială a lucrării. Această notă nu mai poate fi modificată și reprezintă nota obținută de candidat la proba respectivă.”, a explicat IŞJ.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.