Greu de avizat. Pasajul hobanat de la Gară are nevoie de încă un studiu, pentru noxe

Primăria Braşov are nevoie încă un studiu până să prezinte Consiliului Local, Studiul de Fezabilitate (SF) întocmit pentru construirea viitorului pasaj de la Sala Sporturilor, spre cartierul Tractorul. Potrivit purtătorului de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea,  Agenţia pentru Protecţia Mediului a solicitat  ca, pornind de la circulaţia din zonă, să se facă un studiu care să evalueze cantitatea de dioxid de carbon ce va fi eliberată odată cu punerea în funcţiune a acestui pasaj. 

Această analiză a nivelului de dioxid de carbon ce va fi eliberat în atmosferă odată cu punerea în funcţiune a pasajului va face parte din documentaţia aferentă Studiului de fezabilitate și va fi gata în aproximativ o lună.   

„În luna iulie estimăm că va fi supusă votului Consiliului Local Brașov hotărârea privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți investiței, după care va fi pregătită licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor”, a explicat Toarcea. 

SF-ul trebuia să fie gata în 2018 

Studiul de fezabilitate pentru viitorul pasaj hobanat  este realizat de firma brașoveană Prinfo, care a realizat documentaţia în baza unui contract în valoare de 644.452 lei, cu TVA, semnat în aprilie 2018.  Durata contractului de 3 luni, dar reprezentantul Primăriei Brașov a precizat că în calcul acesteia nu s-au luat în calcul perioadele necesare avizării. De altfel, de o perioadă destul de lungă a fost nevoie și pentru obținerea avizului de la CFR SA, document de care era nevoie pentru că pasajul trece peste liniile ferate de la Gară. 

Cum va arăta hobanatul 

Aşa cum a fost el prezentat până acum, pasajul se va construi peste cele 15 linii de cale ferată dintre gară şi TractorulLungimea totală a pasajului va fi de  761 de metri, din care 533 de metri vor fi deschiderile, respectiv partea suspendată. În total, pasajul va avea 14 deschideri între piloni la care se adaugă zona hobanată, cu o deschidere de 160 de metri.Înălțimea stâlpilor centrali, care va susține cablurile în zona hobanată va fi de 47,12 metri. Pasajul va avea patru benzi, câte două pe sens și piste pentru bicicliști. Dintre pistelele de biciclete, una va fi în spirală, pentru coborâre spre gară, iar cealaltă va veni prin spatele Sălii Sporturilor și va urca spre pasaj, practic nu va urmări traseul rutier. Potrivit proiectantului, prin realizarea acestui pasaj, gradul de încărcare al intersecţiei strada Independenţei – strada 13 Decembrie va scădea de la 125% la 75,6%. Traficul rutier de pe strada Hărmanului (care reprezintă o variantă de acces în zona Coresi) nu va fi influenţat în nici un fel. Potrivit evaluării realizate de Banca Mondială în cadrul contractului de asistență cu Primăria Brașov, acesta este de aproximativ 9,31 milioane euro.  Valoarea finală va fi stabilită în urma aprobării Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic.

 

1 Trackback / Pingback

  1. Podul bobanat de la Sala Sporturilor are nevoie de studiu de noxe - NewsBV

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.