Situația podurilor propuse de CJ Brașov pentru reabilitare sau modernizare  

Podurile peste Olt, cel mai important râu care străbate județul Brașov, sunt mai vechi de o jumătate de secol și grav afectate de inundații și intemperii. 

Starea lor, din punct de vedere al reabilitării sau modernizării este următoarea: 

  • Podul pe DJ112 – sat Podu Olt (com. Hărman), km 7+210 –  aici se va construi un pod nou, iar până în prezent CJ Brașov a realizat expertiza tehnică și documentația DALI; a fost emis certificatul de urbanism; valoarea totală a investiției este de 20.099.337 lei (cu TVA);
  • Podul de la Crihalma (Comăna) – după aproape doi ani de lucrări, noul pod de peste râul Olt dintre localităţile Comăna de Jos şi Crihalma este aproape gata; CJ Brașov a început încă din 2017 demersurile pentru refacerea lui, realizând studiul de fezabilitate și proiectul tehnic, după care în 2018 a finalizat cu succes demersurile pentru predarea lucrării către Compania Națională de Investiții; valoarea totală a lucrărilor este de 18,8 milioane de lei (cu TVA);
  • Podul de la Hălmeag (com. Șercaia) – se reconstruiește printr-un proiect al Consiliului Județean Brașov finanțat prin PNDL II – valoarea contractului de lucrări este de 6.176.199,19 lei (cu TVA);
  • Podul de la Voila – în prezent, se derulează cea de-a patra licitație pentru atribuirea contractului de execuție lucrări; s-au înscris doi ofertanți, a căror oferte se află în etapa de evaluare tehnică; prin Programul Național de Dezvoltare Locală se asigură pentru acest obiectiv de investiții suma de 14.716.520 lei, iar din bugetul județului Brașov s-a alocat suma de 1.311.340 lei. 
  • Podul de la Augustin – Baraolt, situat pe DJ 131 B – va fi refăcut în cadrul proiectului POR 2014-2020 de modernizare a drumului interjudețean Covasna – Brașov, pe care Județul Brașov îl derulează în parteneriat cu Județul Covasna. Execuția acestui pod costă 18.075.880 lei;

Alte poduri din județul Brașov, care vor și reabilitate sau construite de la zero în cadrul proiectelor europene de modernizare a infrastructurii rutieră de importanță regională, finanțate cu fonduri europene:

  • 15 poduri de pe DJ 104 A și DJ 105 P (zona Țara Făgărașului) – din localitățile Șinca Veche, Șercăița, Bucium, Sebeș, Hârseni, Recea, Gura Văii, Lisa, Sâmbăta de Sus, Drăguș, Viștea, Ucea de Sus; valoarea totală a lucrărilor pentru refacerea acestor poduri sau execuția de poduri noi este de peste 20 milioane lei (cu TVA), finanțarea fiind asigurată în cadrul proiectului POR 2014-2020 de „Modernizare drum interjudeţean DJ 104A, DJ 105C, DJ 105P – format din DJ 104 A, km 0+000-45+000, DJ 105 C, km 6+300-3+800, DJ 105P, km 0+000-3+800”, în lungime totală de 53,01 km;
  • 3 poduri de pe DJ 131 și DJ 131 B – din localitățile Măieruș, Apața și Augustin; valoarea totală a lucrărilor de reparații este de peste 15 milioane de lei (cu TVA);

Poduri propuse spre finanțare CNI – în luna ianuarie 2020:

  • Pod nou pe DJ112A, km 7+395 peste canalul Ghimbășel la Bod – lungime: 14,5 m; valoarea totală a lucrărilor: 3.302.930 lei (cu TVA);
  • Pod nou pe DJ112A, km 9+228 peste canalul Ghimbășel la Bod – lungime: 67,8 m; valoarea totală a lucrărilor: 9.668.840 lei (cu TVA);

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.