Anul viitor vor apărea încă 25 de troleibuze noi în parcul auto al RATBV. Acestea vor circula pe liniile 3, 7, 8, 10 şi 33

25 de troleibuze de 18 metri se vor adăuga anul viitor parculu iau to al operatorului public de transport, SC RATBV SA. Acestea costă 63,025 milioane lei fără TVA şi vor fi livrate de Solaris Bus & Coach Sp. Z.o.o. Primarul municipiului Braşov, Allen Coliban şi reprezentantul companiei Solaris, Daniel Eugen Ciolan au semnat contractul de furnizare, vehiculele „verzi” urmând să fie livrate în 12 luni de acum încolo. se derulează în cadrul proiectului ,,Achiziția de mijloace de transport moderne”, proiect finanțat, în proporție de 98%, prin Programul Operațional Regional, Axa Prioritară 4, a Programului REGIO 2014-2020, Obiectiv Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă. 

Coliban: „Vrem să oferim o alternativă şi să îi motivăm pe oameni să folosească transportul n comun”

Cele 25 de troleibuze se adaugă la parcul auto existent al RATBV, iar contractul face parte dintr-un demers mai larg de «înverzire» a transportului în comun din Brașov, a spus primarul Allen Coliban.

„Ambiția este ca Brașovul să devină capitala verde a României și să fim primul oraș care are transport integral ecologic. Avem deja o sumă de proiecte pe diverse linii de finanțare, linii guvernamentale și europene, care se încadrează în această direcție. Proiectul despre care vorbim este finanțat prin POR, și, pe viitorul exercițiu financiar, urmează să extindem aceste achiziții. Dacă ne referim la transportul în comun, ne referim la achiziția de troleibuze, autobuze electrice și hibrid, dar toate aceste lucruri trebuie dublate de politici de mobilitate urbană care să cuprindă extinderea spațiilor pietonale, infrastructură pentru bicicliști și un regim coerent de taxare și de folosire a parcărilor din oraș. Atât park&ride pentru cei care vor să viziteze orașul și care să fie încurajați să folosească transportul public, cât și parcările rezidențiale și parcările pentru brașoveni. Le oferim alternative și îi motivăm să folosească un transport public pe care îl dorim și eficient, și de calitate, și «verde»“, a declarat primarul Allen Coliban.

În municipiul Braşov circulă deja 26 de troleibuze de 18 metri

În municipiul Braşov circulă deja 26 de troleibuze de 18 metri, cu rezultate bune. „Cele pentru care am semnat astăzi sunt asemănătoare celor care sunt deja în exploatare, și sperăm ca pe viitor să mai putem aduce plus-valoare locuitorilor orașului, cu ajutorul autovehiculelor nostre. (…) Solaris este lider în România pe ceea ce înseamnă transport ecologic, troleibuze am livrat doar noi, iar în momentul de față suntem în Satu Mare, Baia Mare, Oradea, Cluj, Pitești, Craiova, Reghin, Mediaș, Brașov“, a precizat Daniel Ciolan, director general Solaris România. Troleibuzele care vor fi achiziţionate în acest contract vor circula pe liniile 3: Valea Cetății – Stadionul Tineretului; 7: Roman – Rulmentul; 8: Saturn – Rulmentul; 10: Valea Cetății – Triaj; 33: Valea Cetății – Roman. 

Specificaţii tehnice ale troleibuzelor 

Cele 25 de troleibuze noi, cu lungimea de 18 metri, articulate, vor avea o capacitate de 137 de călători, dintre care 42 pe scaune. Vor fi dotate cu sistem audio-video de informare a pasagerilor, cu sistem de urmărire prin GPS și anunțarea stației, sistem de numărare a pasagerilor, sistem de supraveghere video, sistem de aer condiționat, patru validatoare și prize USB pentru încărcarea telefoanelor și altor dispozitive mobile, wifi. Vehiculele vor fi dotate cu un acumulator care oferă o autonomie de minim 5 kilometri, în lipsa contactului cu linia de electricitate, lucru ce le va permite să folosească energia din baterii în zonele în care nu există rețeaua electrică necesară. Troleibuzele oferă accesibilitate persoanelor cu handicap locomotor, prin înclinare laterală (spre dreapta). Articulația este controlată electronic, motorul având minimum 240 kW. Viteza maximă a fiecărui troleibuz poate fi de 75 km/h, dar fiecare vehicul va avea un limitator de viteză ajustabil (ASL) astfel încât să nu depășească viteza de 55 km/h. Troleibuzele vor avea o durată de funcționare de minim 15 ani, din care 8 ani fără reparații generale. Motorul va beneficia de o garanție de minim 500.000 de km, iar bateriile au o durată de viață de minim 5 ani. 

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.